اهم اخبار

تخم مرغ ایران به ۱۰ کشور جهان صادر می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسن رکنی  در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن مناسب توصیف کردن شرایط تولید تخم مرغ در مملکت افزود: ایران جزء ۱۲ کشور نخست دنیا به لحاظ میزان تولید تخم مرغ است.

وی همچنین با بیان اینکه سالانه ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ در ایران تولید می شود، اظهارداشت: خوشبختانه در سالیان اخیر فضای خوبی جهت صادرات تخم مرغ و ورود به بازارهای جهانی برای تولید کنندگان داخلی فراهم شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از صادرات ۱۰ درصدی تخم مرغ در بازه زمانی ۱۲ ماهه سال گذشته در کشور خبردادو گفت: چراغ صادرات این محصول با توجه به ایجاد زیرساخت های مناسب، دانش فنی و برنامه ریزی عملیاتی روز به روز پرفروغ تر خواهد شد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان داخلی همواره به دنبال ارزآوری بیشتر و حضوری پر رنگ در بازارهای بین المللی هستند.

رکنی حفظ و پایداری بازارهای جهانی را سخت تر از ورود به این بازارها دانست و اظهارداشت: خوش قولی و انجام تعهدات از اصول اساسی تجارت است.

وی در ادامه بسته بندی، ثبات قوانین و مقررات، حمل و نقل، قیمت رقابتی، کاهش هزینه تولید و غیره از دیگر موارد در حوزه صادرات و حضور موفق در بازارهای بین المللی برشمرد و گفت: صادرات در ساختار اقتصادی کشور بسیار نقش آفرین است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: به رغم اینکه ایران در بخش صادرات مواد پروتئینی به ویژه تخم مرغ هنوز جوان است اما ریل گذاری ها و اقدامات خوبی تاکنون در این حوزه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تخم مرغ  تولید ایران به ۱۰ کشور جهان صادر می شود، اظهارداشت: کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان، آسیایه میانه و غیره از جمله مقاصد صادراتی این کالا هستند.

رکنی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به زیرساخت های خوب داخل کشور، بازسازی و به روزرسانی واحدهای تولیدی تخم مرغ هر روز شرایط جهت ورود به بازارهای بین المللی برای ایران بیش از گذشته در حال مهیا شدن است.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *