اهم اخبار

تسهیل نظارت بهداشتی بر مشاغل خانگی/لغوممنوعیت صدور مجوز دامپروری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

هیات مقررات زدایی وزارت بهداشت را مکلف به تهیه دستورالعمل نظارت بهداشتی ویژه مشاغل خانگی کرد تا نظارت بر این مشاغل همچون دستورالعمل نظارت بر کارگاه های تولیدی نباشد.

به گزارش خبرنگار مهر، ، سی و پنجمین جلسه هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزار شد که در خلال این جلسه، مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق‌های بازرگانی، دستورالعمل نظارت بهداشتی ویژه مشاغل خانگی (رسته مواد غذایی) را تهیه کند.

در واقع وزارت بهداشت با تهیه این دستورالعمل، دیگر نباید بر مشاغل خانگی با دستورالعمل کارگاه‌های تولیدی، ارزیابی و نظارت کند.

گفتنی است؛ بهمن ماه سال ۹۳ نمایندگان مجلس به تشکیل «هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار» رأی دادند که بر اساس آن، ضمن تقلیل هزینه‌های صدور مجوز کسب و کار، محیط کسب و کار ایران نیز بهبود یابد که در همین راستا هیأت مقررات زدایی در سال ۹۴ به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

دیگر مصوبات جلسه هیأت مقررات زدایی در بخش دام و طیور زنبورداری‬ بود که براساس این مصوبه، هرگونه ممنوعیت صدور مجوز برای فعالیت‌های دامپروری و تولید طیور به دلیل ‎اشباع یا تنظیم بازار و تعیین ظرفیت حداقلی و حداکثری برای تولید در هر قالبی از جمله سیاستگذاری تولید سالیانه لغو و وضع مقررات مشابه ممنوع است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *