اهم اخبار

تشکیل نخستین میز تخصصی کیوی در گیلان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تشکیل نخستین میز تخصصی کیوی در استان خبر داد و گفت: کشاورزی دانش پایه منجر به توسعه و رونق تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ صالح محمدی اظهار کرد: گیلان در بخش تولید کیوی جزو اولین‌های کشور است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی از تشکیل نخستین میز تخصصی کیوی در گیلان خبر داد و افزود: در این نشست مشکلات، چالش‌ها و فرصت‌های پرورش کیوی در گیلان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه کشاورزی دانش پایه منجر به توسعه و رونق می‌شود، گفت: برنامه محوری، هدف گذاری و توجه به مسئله دانش در بخش کشاورزی بویژه تولید کیوی بسیار اهمیت دارد.

محمدی با بیان اینکه گیلان حائز رتبه نخست تولید کیوی در کشور است، اضافه کرد: محصول کیوی اشتغال، ارزآوری، توسعه و ثروت آفرینی را همراه خود دارد.

وی با تاکید بر تشکیل میز تخصصی ویژه محصولات کشاورزی گیلان، افزود: تشکیل میز تخصصی منجر به واکاوی مشکلات و چالش‌ها و ریشه یابی و درمان کاوی مسائل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از کارشناسان خبره و کاربلد در میزهای تخصصی، بیان کرد: نگاه به کشاورزی در هر بخش خاص باید علمی، کارشناسانه و تخصص محور باشد تا منتج به نتیجه مطلوب شود.

محمدی با تاکید بر اینکه جذب بازار هدف برای فروش محصولات کشاورزی بویژه کیوی در دستور کار قرار گیرد، گفت: اقتصاد کشاورزی باید در حوزه تولید و سرمایه گذاری دیده شود.

وی با اشاره به استقبال کم نظیر از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، افزود: گیلان قابلیت‌های بالایی در سرمایه گذاری بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی دارد که بخش قابل توجهی احصاء شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه به روزرسانی فعالیت‌های کشاورزی مد نظر قرار گیرد، گفت: در کشت محصولات کشاورزی از فن آوری های نوین و دانش پایه بهره گرفته شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *