اهم اخبار

آغاز به کار مجدد سیلوی تاریخی “آذرپیکان” اهواز

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از آغاز به کار مجدد سیلوی تاریخی اهواز (شهید آذر پیکان) خبر داد و گفت: این سیلو اکنون در حال ذخیره سازی گندم است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ امید جهان نژادیان اظهار کرد: با توجه به حجم گندم خریداری شده در خوزستان و نیاز به فضای مناسب برای نگهداری گندم، سیلوی تاریخی اهواز (شهید آذر پیکان) مجددا آغاز به کار کرد.

وی افزود: این اقدام و فعالیت مجدد سیلوی اهواز با هدف افزایش ظرفیت انباری استان و نگهداری گندم خریداری شده از کشاورزان در فضایی مطلوب و مناسب انجام شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به ظرفیت ریلی این سیلو گفت: سیلوی شهید آذر پیکان اهواز با قرار گرفتن در مدار حمل و نقل ریلی به شبکه سراسری ریلی متصل است و این مساله ظرفیت خوبی برای جابجایی محصولات انبارشده در سیلو است.

جهان نژادیان عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت ریلی تاکنون ۲ محموله گندم از سیلوی تاریخی اهواز به سیلوهای خارج از استان فرستاده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۸۲ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است و ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این خصوص به کشاورزان پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش، بنای صنعتی سیلوی اهواز که به عنوان اثر شاخص شهر اهواز در تاریخ معاصر و شکل‌گیری اهواز مدرن از آن یاد می‎شود در سال ۱۳۹۷ با تأیید کارشناسان سازمان میراث فرهنگی با شماره ۳۲۱۶۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

سیلوی اهواز در سال ۱۳۱۵ شمسی طراحی و احداث ساختمان آن در سال ۱۳۱۷ شمسی آغاز شد و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۱۹ شمسی با هزینه پانزده میلیون ریال به پایان رسید. این سیلو با قدمتی ۸۳ ساله در ساحل غربی رود کارون و در حریم این رودخانه قرار دارد و محل نگهداری و ذخیره سازی غلات (خصوصا گندم) است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *