اهم اخبار

تعطیلی کارخانه‌ قند هم از دولت قبل سر درآورد!

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

چندی است که تعطیلی برخی کارخانه‌ها به حاشیه‌های جدیدی علیه دولت تبدیل شده که می‌توان به کارخانه قند ورامین اشاره کرد، اما به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر، تعطیلی مقطعی این کارخانه که به زودی آغاز به کار می‌کند، ناشی از مجوزها و پروانه‌هایی است که برای آنها در دولت قبل به صورت بی‌رویه و بیشتر از نیاز کشور صادر شده بود.

 

بهمن دانایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نیاز کشور به قند و شکر در سال حدود دو میلیون تن است در حالی که ظرفیت اسمی کارخانه‌های تولید این محصول اعم از تصفیه شکر، نی‌شکری و چغندر قند بالغ بر پنج میلیون تن است و این ناشی از پروانه‌های بی‌رویه و بدون حساب و کتابی است که در دولت گذشته برای احداث این کارخانه‌ها و بدون نیازسنجی صادر شده است.

وی افزود: کارخانه قند ورامین نیز که به دلیل نبود شکر خام برای تولید به صورت مقطعی تعطیل شده است، براساس پیشنهادی که به دولت داده شده به زودی راه‌اندازی می‌شود.

دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر ادامه داد: طی پیشنهادی که به دولت داده شد، شرکت بازرگانی دولتی که براساس قانون می‌تواند ۱۵۰ هزار تن دیگر شکر خام تصفیه نشده وارد کند، واردات آن را برای رونق کارخانه‌های داخلی به ویژه واحدهایی که به تعطیلی موقت یا توقف تولید به دلیل کمبود مواد اولیه رسیده‌اند، انجام دهد.

دانایی گفت: به همین دلیل به محض واردات محموله مورد نظر کارخانه ورامین راه‌اندازی می‌شود، اما باید فکری به حال این کارخانه‌ها شود و آنها را ساماندهی کرد که البته ورود موقت شکر با هدف صادرات به شرط آنکه این محموله‌ها تنها با هدف فرآوری و صادرات به کشور وارد و از نشت آن به بازار داخلی جلوگیری شود، می‌تواند ضمن رونق بخشیدن به تولید در کارخانه‌های قند و شکر ارزآوری مورد نیاز را داشته باشیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *