اهم اخبار

تعهدات پرداخت غرامت صندوق بیمه کشاورزی افزایش می یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک مقام مسئول گفت:صندوق بیمه کشاورزی در سال جهش تولید، تعهدات پرداخت غرامت خود را هنگام وقوع خطر در دام و طیور تا ۸۰ درصد و در گندم تا ۵۰ درصد ارزش محصول افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: در سال جهش تولید علاوه بر پوشش بیمه‌ای، میزان غرامتی که هنگام وقوع خطر برای محصولات مختلف به ویژه محصولات استراتژیک تعهد می‌کنیم، افزایش چشمگیری یافته است.

محمد ابراهیم حسن نژاد افزود: در سال گذشته برای یک رأس دام سنگین یا گاو شیری حداکثر ۱۶.۵ میلیون تومان تعهد پرداخت غرامت در زمان وقوع خطر داشتیم که این میزان در سال جاری تا سقف ۲۱ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: بیمه‌های پیشرفته دنیا نیز در همین حد محصولات خود را پوشش می‌دهند، زیرا ضرایب و تنوع خطر در بخش کشاورزی زیاد است و بیمه کنندگان، تعهد بالا در حد جبران کامل نمی‌دهند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، پوشش بیمه‌ای محصولات در مقابل خسارات احتمالی و بلایای طبیعی را یکی از راه‌های کمک به پایداری تولید و ایجاد اطمینان خاطر در تولید کنندگان عنوان کرد.

وی در همین حال به افزایش سهم دولت در حق بیمه محصولاتی که ضریب خطر تولیدشان بالا است، اشاره و تصریح کرد: در سال جهش تولید، با افزایش سهم دولت و ایجاد تعادل در حق بیمه‌ها، کشاورزانی که در اقلیم‌های پر خطر تولید می‌کنند، می‌توانند محصولات خود را در برابر حوادث طبیعی مثل سیل و سرمازدگی، بیمه کنند.

حسن نژاد در توضیحی بیشتر گفت: ما بر اساس سوابق بیمه گذاران و سوابق مناطق مختلف، اطلاعات در مورد جغرافیای خطر را در کشور داریم و در این منطق سهم دولت در حق بیمه را بالا برده‌ایم.

وی افزود: در مناطقی که خطر بالایی برای تولید وجود دارد، سهم دولت در حق بیمه محصول تا ۹۰ درصد افزایش و در مناطقی که خطر تولید پایین است، سهم دولت ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی اضافه کرد: در برخی مناطق استثنایی، سهم دولت در حق بیمه محصولات بالای ۹۰ درصد تعیین شده است.

توسعه بیمه‌های پایه

حسن نژاد، توسعه بیمه‌های پایه را از دیگر برنامه‌های صندوق بیمه کشاورزی در سال جهش تولید برای حمایت بیشتر از تولیدکنندگان نام برد و اذعان داشت: بیمه‌های پایه فقط به خطرات فاجعه بار که منجر به آسیب دیدگی کل محصول و یا از بین رفتن آن می‌شود، تعلق می‌گیرد.

وی گفت: سهم و تعهد دولت در حق بیمه‌های پایه بالا است و با این بیمه ارزان، کشاورزان می‌توانند لایه بزرگ ریسک را پوشش دهند.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *