اهم اخبار

تغییر الگوی کشت با بخشنامه محقق نمی‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان اینکه موضوع تغییر الگوی کشت و تولید، یک کار فرهنگی درازمدت است، اظهار داشت: این موضوع مهم را به همین سادگی با بخشنامه و ابلاغ سطوح کشت نمی توان عملی کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، محمدعلی طهماسبی  پنجشنبه شب در نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی جنوب کرمان افزود:  تغییر الگوی کشت و تولید به صورت ویژه در دستور کار بخش کشاورزی قرار دارد که کشاورزان و متولیان امور باید در این حوزه همراهی بیشتری با برنامه های وزارت داشته باشند.

وی ادامه داد: نشست های زیادی در این زمینه تشکیل و الگوی کشت سالانه ارائه شده ولی برای اجرای این مهم  سازوکارهایی غیر از مکانیزم های کشاورزی نیاز دارد که خیلی از مشکلات فرابخشی است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی به ابلاغ سطوح کشت به استان ها در سال زراعی جدید اشاره کرد و گفت: امسال نیز با همه استان ها مذاکره و سطوح زیر کشت به استان ها ابلاغ می شود.

وی همچنین به مشکلات کشاورزی جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: بخشی از پیاز خریداری و مقداری هم به کمیته امداد واگذار شده و در حال پیگیری برای باقیمانده پیاز نیز هستیم.

طهماسبی بر نقش مهم سرمایه گذاری کشت و صنعت جیرفت در توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه جنوب کرمان تاکید کرد و گفت: با توجه به نیاز منطقه، کشت و صنعت جیرفت در زمینه ایجاد زنجیره تامین پروتئین حیوانی بویژه زنجیره کامل تولید گوشت مرغ و تخم مرغ  در منطقه سرمایه گذاری کند.

نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی جنوب کرمان با حضور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، استاندار کرمان، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و تعدادی از کشاورزان این منطقه در جیرفت برگزار شد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *