اهم اخبار

تفاهم ایران و روسیه برای کشت فراسرزمینی غلات در روسیه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بر اساس مذاکرات انجام شده با مقامات روسی مقرر شده ایران در اراضی کشاورزی این کشور اقدام به کشت فراسرزمینی کالاهای اساسی از جمله غلات کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم؛ محسن محمدی مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به محدودیت های منابع آبی کشور، توسعه کشت فراسرزمینی را در دستور کار داریم و بر اساس تقاهم صورت گرفته در این کشور اقدام به کشت غلات و کالاهای اساسی می پردازیم.

وی افزود: برای کشت فراسرزمینی کشور هایی نیز در آفریقا و آمریکای جنوبی در حال مطالعه داریم و با در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و اقتصادی کشت فراسرزمینی در کشور های دیگری نیز توسعه می‌یابد.

وی ادامه داد: کشت فراسرزمینی البته به معنی بی توجهی به تولید داخل نیست و با در اختیار داشتن دانش روز و تکنولوژی های جدید می‌توان از همین منابع آب و خاک کشور به درستی استفاده کرد و میزان تولید در واحد سطح و بهره وری را افزایش داد.

وی تصریح کرد: با همراهی دانشگاه‌های کشور اقدامات مهمی در زمینه تولید بذور اصلاح شده، اصلاح ژنتیکی دام، چند قلوزایی و افزایش شیر دهی و مقاوت در برابر بیماری های را در دستور کار داریم و معتقدیم که دانش بنیان کردن برای داشتن تولید اقتصادی ضرروری است و سعی می کنیم که الگویی برای سایر شرکت ها باشیم.

محمدی در واکنش به افزایش قیمت نهاده های دامی و هزینه های تولید بعد از مردمی سازی یارانه ها گفت: با وجود افزایش زیاد هزینه های تولید هیچ یک از بخش های تولید خود را متوقف نکرده ایم و با کمک نظام بانکی نقدینگی مورد نیاز برای ادامه تولید فراهم شده است و معتقدیم که در میان مدت قیمت ها در بازار واقعی خواهند شد.

وی تصریح کرد: واحد های تولید در شرایط فعلی نیازمند تامین نقدینگی برای ادامه کار هستند و باید بتوان این منابع مالی با به صورت ارزان قیمت ( بهره بانکی کم) و با سهولت بیشتری در اختیار آنها قرار داد تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.

محمدی گفت: احیا واحدهای تولیدی نیز در دستور کار است به طوری که واحد تولیدی  احیا شد و به واحد های دیگر نیز کمک می شود که بتوانند جایگاه خود را به دست آورند و دانش بنیان باشند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *