اهم اخبار

تقویت سیستم ایمنی با فرمول غذایی متفاوت برای مقابله با ویروس کرونا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تقویت سیستم ایمنی با مصرف برخی مواد غذایی یکی از اقداماتی است که می توان برای مقابله با این شرایط مد نظر قرار داد. احتمالا نخستین چیزی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق رژیم غذایی در ذهن بیشتر ما نقش می بندد، افزایش مصرف ویتامین C است. میوه ها و سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای قرمز، پرتقال، کیوی، و بروکلی از جمله بهترین منابع برای دریافت این ماده مغذی هستند. اما ویتامین C تنها ماده مغذی نیست که می تواند به تقویت سلامت و سیستم ایمنی بدن انسان کمک کند.

اگر در پی تقویت سیستم ایمنی بدن خود برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا هستید به طیف کاملی از مواد مغذی در رژیم غذایی خود نیاز دارید. در حقیقت، کمبود هر یک از مواد مغذی زیر ممکن است اثر منفی بر توانایی بدن شما برای مبارزه با عفونت داشته باشد. ویتامین A به بلوغ سلول های ایمنی بدن انسان کمک می کند تا عملکرد بهتری در مبارزه و نابودی باکتری ها داشته باشند. در حقیقت، کمبود ویتامین A ممکن است توانایی بدن انسان در واکنش به واکسن ها را نیز کاهش دهد. گیرنده های ویتامین D در بسیاری از سلول های سیستم ایمنی انسان وجود دارند و به بدن در تولید پروتئین های ضد میکروب کمک می کنند که مکانیزم های دفاعی بدن ما را تقویت می کند. ویتامین E از سلول های بدن ما در برابر آسیب محافظت کرده و به تقویت واکنش سیستم ایمنی به عفونت ها کمک می کند. روی به بدن انسان در تولید سلول های ایمنی کمک می کند. حتی کمبود خفیف این ماده معدنی ممکن است توانایی بدن برای مبارزه با ارگانیزم هایی که موجب اسهال، عفونت های تنفسی و عفونت های پوست می شوند را کاهش دهد.

افزون بر مواد معدنی و ویتامین ها، یک رژیم غذایی سرشار از پروبیوتیک ها یا باکتری های مفید به تقویت ایمنی از طریق ایجاد تنوع در میکروبیوم روده کمک می کند. این باکتری های خوب در واقع به محافظت از انسان در برابر عفونت کمک می کنند. مطالعه ای که در نوامبر ۲۰۱۹ در نشریه BioMed Research International منتشر شد، نشان داد که پروبیوتیک های سالم مانند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریا به کاهش التهاب، تقویت واکنش ایمنی و حذف عوامل بیماری‌زای بالقوه کمک می کنند. اساسا، حضور هرچه بیشتر باکتری های خوب به مبارزه با باکتری های بد بیشتر کمک می کند.

اما از کجا می توانیم این قهرمانان مبارزه با بیماری و پیشگیری از عفونت را دریافت کنیم؟

پنج منبع خوب غذایی برای افرادی با محدودیت های غذایی مختلف ارائه شده اند. که شامل : گوشت گاو، ماهی تن، دانه های آفتابگردان، شیرو ماست می باشند. مکمل های پروبیوتیک گروه دانش بنیان تک ژن زیست راهکاری مناسب جهت کاهش احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی از طریق تقویت سیستم ایمنی بدن است. بایوکید جهت افزایش سیستم ایمنی کودکان و بایوفلورا جهت افزایش سیستم ایمنی افراد بالغ پیشنهاد می شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *