اهم اخبار

تهدید دیگر برای برنج در چین

بدون دیدگاه

باران‌های شدید می‌تواند برخی از مزارع برنج را در جنوب چین با سیل مواجه کند و تولید پرمصرف‌ترین غلات در این کشور را تهدید کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از بلومبرگ؛ مرکز ملی هواشناسی چین اعلام کرد که انتظار می‌رود باران‌های سیل آسا ناشی از طوفان هایکوی بخش‌هایی از مناطق چین را تحت تاثیر قرار دهد و به طور بالقوه باعث آبگرفتگی محصولات برنج و سبزیجات شود.

این طوفان جدیدترین مورد از نتایج آب وهوای شدید است که در تابستان امسال چین را درنوردیده است و سیل در شمال باعث تلفات جانی و محصولات ویرانگر شده است.

تهدید برنج در شرایطی است که صادرات برنج از صادرکننده بزرگ هند و آب وهوای شدید باعث کاهش عرضه در سطح جهان شده است و قیمت‌ها در آسیا نزدیک به بالاترین سطح در تقریباً ۱۵ سال گذشته جهش کرده است. هرگونه کاهش قابل‌توجه تولید در چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده و واردکننده، می‌تواند باعث آشفتگی در بازاری شود که از قبل متزلزل شده است.

طبق گزارش بلومبرگ، باران‌های شدید در ماه اگوست باعث آبگرفتگی برخی از مزارع برنج در منطقه شمال شرقی شد، اگرچه میزان خسارت‌ها هنوز مشخص نیست. بر اساس گزارش اداره آمار این کشور، با وجود آب وهوای شدید در ماه ژوئن، چین در این فصل محصول برنج زودرس بیشتری برداشت کرد.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: بلومبرگ

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *