اهم اخبار

توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری ازکرونا/دکتر حسین کشاورز: مایعات گرم و شیر زیاد مصرف شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک متخصص تغذیه گفت: برای پیشگیری از کرونا، مایعات گرم و شیر زیاد مصرف شود و از غذای بیرون از خانه استفاده نشود.

به گزارش اگروفودنیوز،دکتر حسین کشاورز، مشاور پیشین وزیر بهداشت و متخصص تغذیه در خصوص موارد تغذیه ای برای پیشگیری ار کرونا گفت: توصیه معمول این است که سبزی ها و میوه ها را به صورت فراوان مصرف کنند که غنی از ویتامین c و ویتامین a هستند. مایعات گرم و شیر پاستوریزه زیاد مصرف شود و از غذای بیرون از خانه استفاده نشود و تا جایی که مقدور است تنها ماده غذایی خام میوه ها و سبزی ها باشند و از مواردی مثل کباب روی آتش که مدت پخت کمی دارند استفاده نشود.

وی در خصوص اینکه با توجه به اینکه گفته شده ویروس درمانی ندارد چه پیشنهاداتی برای مبتلایان دارید؟ معمول این است که مایعات گرم مصرف شود و غذاهای چرب و سرخ کردنی مصرف نکنند و غذا ها ترجیحا آب پز و بخار پز باشد. همچنین خوردن میوه و آب میوه ها و سبزیجات فراوان تا بتوانند مجددا به سلامتی برسند.

مبتلایان حتما باید ماسک بزنند

استفاده از دستکش هم لازم است

دکتر کشاورز افزود: آنچه مهم است پیشگیری است. شستن مرتب دستها الزامی است. مبتلایان حتما باید ماسک بزنند. ماسک های فیلتر دار قوی می توانند جلوگیری کنند و این ماسک ها تا حدودی می تواند کنترل کند و چندان موثر نیست اما بودن آن بهتر است. همچنین استفاده از دستکش که کاملا لازم است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *