اهم اخبار

تولید بهبوددهنده ژلی فرآورده‌های آردی در کشور توسط محققان شرکت توسعه صنایع غذایی دانشگرایان نوین دلسا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شرکت‌ دانش‌بنیان صنایع غذایی دلسا”پویش” با دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید، موفق به بومی‌سازی دانش فنی و تولید بهبوددهنده ژلی فرآورده‌های آردی شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، مهدی داودی، مدیرعامل این شرکت‌ دانش‌بنیان، گفت: ما با تحقیق و توسعه بر روی انواع محصولات آردی تولیدی درجهان به ویژه نان برمبنای فرمول‌ها و دانش فنی انحصاری خود، موفق به تولید بهبوددهنده ویژه نان و محصولات آردی شدیم. بهبوددهنده‌ها یا Improvers  کمپلکس ویژه‌ای از کلیه نیازمندی‌های آرد غلات برای تولید محصولات آردبر با خصوصیات مطلوب همچون بافت، رنگ عطر و طعم و ماندگاری بالا هستند.

وی استفاده از ترکیبات بهبوددهنده در نان را باعث بهبود شرایط گسترش خمیر دانست و ادامه داد: استفاده از این ترکیبات زمان در آمدن خمیر را کاهش می‌دهد و آن را نسبت به شرایط مختلف آب و هوایی و دمایی مقاوم می‌کند.

داودی ادامه داد: افزودن ترکیبات بهبوددهنده به خمیرنان باعث بهبود رنگ، طعم، مزه و بافت نان شده و با ایجاد انعطاف‌پذیری و افزایش قدرت تحمل خمیر در کلیه مراحل تولید نان اعم از میکس کردن، تخمیر و پخت، سبب بهبود کیفی محصول نهایی می‌شود. بهبوددهنده‌ها به نانوایان و تولیدکنندگان نان‌های صنعتی کمک می‌کنند تا محصولی با حجم و شکل ظاهری بهتر را با قابلیت حفظ تازگی بیشتر و تأخیر در کهنگی نان، تولید کنند، این محصول همچنین در صنایع تولید کیک و کلوچه نیز کاربرد دارد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، تقویت قدرت آرد، کاهش چسبندگی آرد، افزایش راندمان خمیر نان، افزایش ماندگاری و کاهش بیاتی، افزایش نرمی و تخلخل مغز نان، افزایش مقاومت در برابر کشش خمیر، تقویت کننده آردهای ضعیف، قابل استفاده جهت تقویت انواع آردهای سبوس دار و سفید را از جمله مزایای این محصول نام برد.

وی افزود: برای تولید این محصول با توجه به دانش فنی حاضر در طرح، مواد به صورت فرمولاسیون‌های مشخصی طراحی شده و بسته به محصول هدف به شکل پودر، ژله، مایع یا خمیر طراحی می‌شود که در رابطه با مواد پودری مواد از طریق مخلوط‌کننده مواد پودری، مخلوط  و بسته‌بندی و عرضه می‌شود. مواد خمیری، ژل و مایع نیز متناسب با ماهیت مواد اولیه و شرایط فرآیند در مخلوط‌کن‌های مناسب با یکدیگر واکنش داده می‌شوند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان به تسهیلات دریافت شده از صندوق سلامت ثامن اشاره کرد و گفت: شرکت برای تامین بخشی از هزینه‌های بومی‌سازی دانش فنی و  تولید بهبوددهنده ژلی فرآورده‌های آردی دو تسهیلات تولید صنعتی و تسهیلات سرمایه در گردش از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن دریافت کرد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *