اهم اخبار

تولید تخم مرغ آبان به ۱۰۸ هزار تن می رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش ۵ هزار تنی نسبت مهرماه به ۱۰۸ هزار تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری معادل نرخ مصوب ۳۶ تا ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان  معادل هر شانه ۷۳ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های تولید و اختلاف ۳۰ تا ۴۰ درصدی تخم مرغ با نرخ مصوب، طی نامه ای به رئیس قوه قضاییه، رئیس جمهور و رئیس مجلس خواستار کمک به صنعت و تحقق وعده ها هستیم چرا که قیمت دستوری جواب نمی دهد.

کاشانی می گوید: بنابر آمار مهر ماه ۱۰۳ هزار تن تخم مرغ تولید شد و پیش بینی می شود که تا پایان آبان به ۱۰۸ هزار تن برسد. اما از ماه آینده با استمرار قیمت های دستوری و عدم بررسی قیمت تمام شده، قیمت روند نزولی به خود می گیرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: از ابتدای سال ۲۰ هزار تن تخم مرغ صادر شده که عمده صادرات مربوط به مهر و آبان است.

بنابر اعلام اتحادیه مرغداران میهن، با توجه به شرایط تولید و قیمت های دستوری پایداری صنعت در معرض خطر است که استمرار این روند آثار سو خود را در شب عید نشان می دهد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *