اهم اخبار

تولید توت ارگانیک بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محققان یکی از شرکت‌های فناور، با ایجاد باغات توتستان، نسبت به تولید توت خشک ارگانیک و شهد آن با قابلیت صادراتی اقدام کردند و به گفته آنها گواهی ارگانیک بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا برای این محصولات صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، یکی از خواص ویژه میوه و عصاره توت سفید با وجود طعم دلپذیر و شیرین آن، خاصیت ضد دیابتی آن است که اخیرا مورد توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ محصولات غذایی قرار گرفته است. این محصول دارای مواد شیمیایی است که همانند داروهای ضد دیابت عمل می‌کند؛ چرا که این مواد شیمیایی جذب مواد قندی در خون را کاهش می‌دهند.

این مکانیزم عملکردی توت باعث می‌شود که بدن قند خود را در یک سطح مناسب نگهدارد و حتی آن را پایین آورد.

از جمله خواص توت می‌توان به خواص ضد سرطانی، مؤثر در درمان آب مروارید، محافظ کبد، کاهش فشار خون و کلسترول و کنترل کننده وزن بدن اشاره کرد. در این راستا یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید توت ارگانیک بر اساس مجوزهای اتحادیه اروپا شده است.  

حیدر کریمی، رییس هیات مدیره یکی از شرکت‌های فناور گفت: از جمله محصولات این شرکت تولید ارگانیک توت خشک و عصاره آن است که بر اساس استانداردهای اروپا تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تولید این محصولات، حدود ۱۲۰ باغ را تحت بازرسی شرکت سوئیسی Bio Inspecta ایجاد کردیم، خاطر نشان کرد: بازرسی این شرکت موجب شده که برای محصولات ارگانیک تولید شده، گواهی ارگانیک اتحادیه اروپا صادر شود.

کریمی، محصولات ارگانیک را محصولاتی دانست که طبق استانداردهای خاصی هستند، اظهار کرد: این شرکت سوئیسی در حین بازرسی باغات، پارامترهایی چون شرایط آب و هوایی، آب مصرفی برای باغات، میزان ارتفاع باغات از سطح دریا، میزان رسوباتی که از جاده‌ها و خیابان‌ها به باغات می‌رسد و همچنین میزان کود دهی و سم داده شده به محصول را به مدت ۳ سال مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

عضو هیات رییسه این شرکت اضافه کرد: در صورتی که پارامترهای اندازه گیری شده بر اساس استانداردها باشد، گواهی بر اساس استاندارد ارگانیک اتحادیه اروپا برای محصولات تولید شده صادر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بر این اساس ما محصول توت و عصاره آن را با قابلیت صادراتی در استان کرمانشاه تولید می‌کنیم، خاطر نشان کرد: ما در سال گذشته توت خشک و شهد آن را به صورت محدود برای مجارستان، سوئیس و سوئد ارسال کردیم.

حیدری، پرورش کرم ابریشم را از دیگر برنامه‌های آتی این شرکت نام برد و اضافه کرد: مطالعات اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد، چرا که در این فاز برنامه داریم تا به روش‌های مدرن نسبت به پرورش کرم ابریشم اقدام کنیم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *