اهم اخبار

تولید جوجه یک‌روزه تخم گذار افزایش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: تولید جوجه یک‌روزه تخم گذار از مرداد افزایش یافته و در ۶ ماهه دوم سال با افزایش تولید آن مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ ناصر نبی پور میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری بین ۱۷,۴۰۰ تا ۱۷,۵۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: ما همچنان بحث اصلاح قیمت مصوب تخم مرغ را پیگیری می‌کنیم و دیروز نیز آقای ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی از قیمت گذاری دستوری محصولات کشاورزی انتقاد کرده و گفته تخم مرغی که قیمت تمام شده تولید آن حدود ۱۷ هزار تومان است چطور باید ۱۴ هزار تومان عرضه شود؟ به همین جهت ما فکر می‌کنیم که در دوران وزارت ایشان اتفاقات خوبی در حوزه می‌افتد و اصلاح قیمت‌ها به نتیجه می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک روزه گوشتی به بیش از ۱۱ هزار تومان رسیده است، گفت: در این میان بحث عرضه و تقاضا مطرح است، امسال تولید جوجه کاهش یافته به همین دلیل قیمت آن بالاست ضمن اینکه هم اکنون قیمت هر قطعه جوجه یک روزه تخم گذار نیز بین ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان است.

نبی پور با بیان اینکه تولید جوجه از ماه مرداد افزایش یافته است، افزود: در شش ماهه دوم سال تولید جوجه و در نتیجه تولید تخم مرغ افزایش می‌یابد و با توجه به شرایط موجود پیش بینی می‌شود قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ۱۷ تا ۱۹ هزار تومان در نوسان باشد.

وی اضافه کرد: قرار بود ۱۰ میلیون قطعه مرغ تخم گذار به کشتارگاه برود که با توجه به شرایط تولید، دولت به تولیدکنندگان اعلام کرد از کشتار این مرغ‌ها خودداری کنند و آنها را تولک اجباری (دادن استراحت و قطع تخم گذاری) ببرند که این مرغ‌ها نیز به چرخه تولید برگشته یا به تدریج برمی‌گردند بنابراین مشکلی در حوزه تولید نخواهیم داشت.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *