اهم اخبار

تولید ریزجلبک عاری از آلودگی با کاربرد در صنایع غذایی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محققان یکی از شرکت‌های فناور با راه‌اندازی اولین گلخانه نیمه‌صنعتی تولید جلبک اسپیرولینا، روشی را برای تولید خالص و عاری از آلودگی برای این ریزجلبک در گرید صنایع دارویی و غذایی ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، رستگار مقدم، مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور زیر مجموعه شتابدهنده خیام، با اعلام این خبر افزود: سیستم تولید این محصول با فناوری راکتور بسته و ۱۰۰ درصد بسته است و امکان ورود آلودگی در آن وجود ندارد و خروجی آن نیز فاقد مواد سمی و کاملا خالص است، در نتیجه قابلیت استفاده در صنایع دارویی، غذایی و همچنین آرایشی و بهداشتی را دارد و می‌تواند جایگزین نمونه خارجی وارداتی این محصول باشد.

رستگار با بیان اینکه جلبک اسپیرولینا در جهان در گریدهای متفاوتی همچون گرید دارویی، گرید غذایی، گرید آرایشی_بهداشتی و گرید حیوانی برای غذای دام و طیور و آبزیان تولید می‌شود، اظهار کرد: این محصول یک ریز جلبک و به حدی غنی از مواد غذایی است که در دنیا از آن با عنوان غذای آینده و super food یاد می‌شود.

رستگار صنایع دارویی، غذایی و آرایشی-بهداشتی را بازار هدف این محصول در کشور عنوان کرد و یادآور شد: ما برای راه‌اندازی اولین گلخانه نیمه‌صنعتی تولید جلبک اسپیرولینای دارویی و غذایی و تولید انبوه این محصول از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن تسهیلات دریافت کردیم.

حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صندوق سلامت ثامن نیز با اشاره به اینکه بیش از ۹۷ درصد از ریزجلبک‌های مورد استفاده در صنایع دارویی و غذایی کشور وارداتی هستند، اظهار کرد: نمونه‌های اروپایی این محصول با توجه به قیمت بالای آن برای صنایع صرفه اقتصادی ندارد، بنابراین اکثر صنایع ایرانی محصول مورد نیاز خود را از چین تامین می‌کنند.

فرهادی ادامه داد: ریز جلبک‌های تولیدی این شرکت در صنایع دارویی و غذایی کاربرد دارد و با توجه به قیمت آن می‌تواند جایگزین محصول وارداتی از چین شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: صندوق پژوهش و فناوری صندوق سلامت ثامن

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *