اهم اخبار

تولید قزل آلا به ۱۰۵ هزار تن می رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با استمرار خشکسالی و کاهش رغبت برای خرید تخم‌چشم زده پیش بینی می‌شود که تولید قزل آلا به ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا در عمده فروشی به ۶۵ هزار تومان رسیده که نسبت به هفته های قبل روند افزایشی به خود گرفته است.

به گفته او، با اصلاح نظام یارانه قیمت تمام شده هر کیلو قزل آلا به ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان رسید که انتظار می رود هر چه سریع تر قیمت قزل آلا به نرخ واقعی برسد تا تولیدکنندگان قادر به ادامه تولید باشند.

نبی زاده می گوید: با افزایش قیمت تمام شده، تقاضای چندانی در بازار نیست که همین مسئله منجر به کاهش فروش و زیان تولیدکنندگان شده است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی، کم آبی و کاهش رغبت تولیدکنندگان برای خرید بچه ماهی و تخم‌چشم زده پیش بینی می شود که تولید قزل آلا به ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تن برسد.

سال گذشته ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزارتن قزل آلا در کشور تولید شد.

آمارها نشان می دهد که طی هفته های اخیر قیمت هر کیلو قزل آلا سرمزرعه ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان بود که با روند صعودی قیمت انتظار می رود به رقم واقعی فروش برسیم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *