اهم اخبار

تولید چیپس میوه به نام زنان روستایی آذربایجان‌غربی برندسازی می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: برندسازی چیپس میوه به جهت وجود تقاضا در بازارهای خارج از کشور می تواند برای زنان روستایی استان درآمد چشمگیری به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ نیر الهامی روز سه شنبه در جلسه ای با نماینده امور بانوان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: زنان روستایی پتانسیل های قابل توجهی برای حضور در بخش تولید دارند و سرمایه گذاری در این بخش می تواند به لحاظ درآمدزایی و اشتغال زنان روستایی بسیار موثر باشد.

وی اضافه کرد: زنان روستایی در فرآوری محصولات کشاورزی از جمله تولید چیپس میوه، زعفران، قالی و گلیم سهم بسزایی دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: تقویت و توسعه صندوق های خرد روستایی در حمایت از فعالیت های زنان در جای جای استان بسیار ضروری است.

الهامی گفت: همکاری در اجرایی سازی آموزش های مهارتی بر اساس نیاز سنجی های صورت گرفته نیز از مقوله های مهم در امر توانمندسازی زنان روستایی است.

بر اساس این گزارش، آماری از زنان روستایی در آذربایجان غربی وجود ندارد ولی به نظر می رسد که بیش از ۵۰۰ هزار بانوی روستایی در آذربایجان غربی زندگی می کنند که ظرفیتی قابل توجه برای تولید در بخش های مختلف به ویژه حوزه های مرتبط با کشاورزی با ارزش افزوده بالا به شمار می رود.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *