اهم اخبار

تولید ۱۳۰ تن عسل در بهشهر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با بیان اینکه این شهرستان دارای ۴۰۰ زنبوردار و ۲۰ هزار کلونی زنبور عسل است، افزود: امسال ۱۳۰ تن عسل و ۲۱ کیلوگرم ژل رویال در بهشهر تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ غلامرضا قنبری در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام خبر فوق همچنین از برگزاری یک دوره آموزشی مهارتی پرورش زنبور عسل با موضوع تغذیه با حضور رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و جمعی از کارشناسان و زنبورداران شهرستان بهشهر در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: این کلاس ها به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و با همکاری تعاونی زنبورداران بهشهر برگزار شد.

قنبری گفت: در این دوره آموزشی اسداله تیموری، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، به مواردی درباره تغذیه کلونی ها، تحریک زنبورهای عسل برای تولید مثل و پرورش نوزادان، زمان مصرف دارو، زمان ایجاد کندوی جدید یا بچه کندو یا زنبور پاکتی، زمان پرورش و تعویض ملکه اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با اشاره به تذکرات دکتر تیموری در مورد مصرف آب برای زنبورها تصریح کرد: مصرف آب عمدتاَ برای رقیق کردن عسل به عنوان غذای لاروها، خنک کردن و مرطوب کردن کندو و تا حدودی برای مصرف خود زنبورها در رسیدن به تعادل فیزیولوژیک بدن آنهاست و بهترین روش تامین آب، مستقر کردن کندوها در فاصله نزدیک به آب های جاری تمیز و بدون آلودگی های شیمیایی مثل دریاچه، نهر، جوی و چشمه است.

قنبری تاکید کرد: در این دوره همچنین دکتر تیموری درباره تقویت کلونی های ضعیف در بهار و راه های تقویت کلونی ضعیف، تعویض ملکه، تقویت با قاب تخم و دادن یک قاب زنبور مواردی را ارائه داد.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *