اهم اخبار

تولید ۹۸ درصدی داروهای دام و طیور در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۹۸ درصد داروهای دام و طیور،۹۵ درصد واکسن های مورد استفاده صنعت دام و ۴۰ درصد طیور در کشور تولید می شود.
 قاسم رضاییان زاده  در افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و آبزیان، با اشاره به اینکه با سیاست و همت در بخش تولید می توان به پایداری در امر تولید کمک کرد، اظهار کرد: استان اصفهان در تامین غذای استان های همجوار نقش آفرینی مهمی دارد.
وی با بیان اینکه براساس مطالعات اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی محققان، تا سال ۲۰۵۰ مهمترین مشکل اصلی مردم جهان، تامین غذا است، افزود: موضوع تامین غذا مسئله مهمی است که باید جدی تر به آن پرداخته شود.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به فعالیت های سازمان دامپزشکی کشور، گفت: مهمترین مسئله ای که سازمان به صورت شفاف به آن پرداخته است رصد بروز و شایع شدن بیماری و انجام اقدامات پیشگیرانه از آنها برای کنترل و عدم ورود بیماری ها و مبارزه با آنها است.
رضاییان زاده با بیان اینکه یکی از فعالیت های عمده و علمی سازمان این است که با حضور و هماهنگی سازمان های بهداشتی بین المللی در جهت کنترل کامل این بیماری ها در تمام استان ها تلاش کنیم، اضافه کرد: در سالی که به نام رونق تولید است تشدید و دقت بیشتر فعالیت ها رسالتی است که سازمان دامپزشکی کشور دنبال می کند.
وی با بیان اینکه دامپزشکی از تولید در بخش خدمات، تولید دام، طیور و آبزیان حمایت می کند، گفت: در این راستا برای حمایت از تولید داخل و با توجه به وضعیت یک سال گذشته تامین بسیاری از مواد اولیه با مشکل مواجه بوده است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد داروهای دام و طیور، ۹۵ درصد واکسن های مورد استفاده صنعت دام و ۴۰ درصد طیور در کشور تولید می شود.

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *