اهم اخبار

جنوب کرمان با راه‌اندازی ۱۴ کارخانه برنامه جهش تولید رب‌گوجه را کلید زد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مسئولان در جنوب استان کرمان با اشاره به میزان کاشت گوجه فرنگی در این منطقه می‌گویند که با هدف توسعه صادرات، تعدیل قیمت‌ و نیز جلوگیری از زیان کشاورزان برنامه ها برای راه اندازی یا فعال سازی ۱۴ کارخانه تولید رب عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه تاکنون و طی روزهای اخیر چهار کارخانه تولید رب گوجه در این منطقه راه اندازی شده اعلام کرد که سایر واحدها نیز در حال دریافت سوخت و آماده سازی خطوط تولید برای شروع فعالیت هستند.

بر اساس این گزارش به نقل از روابط عمومی این سازمان، حسین سعیدی روز شنبه گفت: با نزدیک شدن به فصل برداشت گوجه فرنگی در جنوب کرمان، به منظور توسعه صادرات، تعدیل قیمت ها و جلوگیری از زیان کشاورزان فعال در این حوزه فعالیت این واحدهای تولیدی با جدیت در این زمان برنامه ریزی شد.

وی تصریح کرد: این واحدهای تولیدی به صورت میانگین سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری می کنند و توانایی تولید ۱۶ هزار تن رب گوجه فرنگی را نیز دارند.

سعیدی گفت: با هدف توسعه صادارت و صنایع رب گوجه فرنگی نیز نشست های مشترک با کارخانه های تولید کننده رب، شرکت شهرک های صنعتی و اتاق بازرگانی، همچنین کنسرسیوم صادراتی جنوب کرمان تشکیل شده و ادامه کارها در حال پیگری است.

بر اساس این گزارش جنوب استان کرمان از قطب های مهم تولید محصولات جالیزی، مرکبات و خرما در کشور به شمار می رود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *