اهم اخبار

حفظ اصالت جشنواره‌ آش مهم است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: وظیفه ما در قبال نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره ملی آش، حفظ اصالت آن، بازطراحی و کاربردی کردن آن در زمان حاضر است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ سعید صفوی در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره ملی آش و شانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در زنجان، با بیان اینکه وظیفه ما در قبال برپایی سالانه نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره ملی آش، حفظ اصالت آن، بازطراحی و کاربردی کردن آن در زمان حاضر است، اظهار کرد: این جشنواره مبنایی شده است که فرهنگ‌ها، اقوام و مزه‌های مختلف سرزمین ایرانی و هنرهای دستی در قالب صنایع‌دستی در این شهر گرد هم آیند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره انسجام و اتحاد قوم‌ها و فرهنگ و آداب و رسوم مختلفی را مشاهده می‌کنیم، افزود: ۳۱ استان در قالب ۱۲۰ غرفه نمایشگاهی در این جشنواره حضور دارند. در این‌ جشنواره میزبان ۱۵۲ هنرمند صنایع‌دستی با ۲۹۵ هنر صنعت دست هستیم. لازم به ذکر است که در زنجان نیز ۵۵ رشته صنایع‌دستی  فعال داریم.

این مسئول با اشاره به شرایط فصلی استان، بیان کرد: امسال جشنواره آش نیز در فضای نمایشگاه کاسپین در حال برگزاری است. معتقدیم جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای غذایی و مادر جشنواره‌های غذا در کشور است.

سرویس خبری: آشپزی و گردشگری غذا

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *