اهم اخبار

حمایت از صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی از اولویت های مجلس است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی از اولویت های مجلس است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، محمد جواد عسگری در نشست خانه صنعتکاران ایران، کشاورزی و امنیت غذایی را از مسائل اساسی هر کشوری دانست و با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی در کشور اعلام آمادگی کرد که کمیسیون کشاورزی مجلس به کمک دستگاه های متولی در وزارت جهاد کشاورزی و دریافت نظرات و راهکارهای فعالان و کارشناسان خانه صنعتکاران ایران در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی به عنوان یکی از نیازهای جدی کشور، به‌طور گسترده به موضوع صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی ورود و از طرح‌های توسعه ای در این بخش حمایت کند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: امنیت غذایی هر کشوری به موضوع امنیت ملی گره خورده است و چنان‌چه هر کشوری نتواند در شرایط کنونی نیاز غذایی خود را تامین کند به‌طور قطع در حوزه‌های مختلف آسیب خواهد دید.

وی با ابراز تاسف از رانت و فساد گسترده در بخش کشاورزی و واردات نهاده های کشاورزی، تصریح کرد: مادامی که فساد در این بخش ها وجود داشته باشد به‌طور قطع بخش کشاورزی کشور آسیب خواهد دید.

نماینده مردم داراب و زرین دشت، در ادامه به مشکلات اخیر مربوط به صادرات محصولات کشاورزی پرداخت و با اشاره به نبود نظارت‌ها در حوزه صادرات محصولات کشاورزی به‌ویژه در موضوع صادرات به روسیه، تصریح‌کرد: خسارتی که بازگشت صادرات محصولات کشاورزی به کشور وارد کرد، به دو تا سه سال زمان برای جبران نیاز دارد.

عسگری ادامه‌داد: با پیگیری ها و جلسات مختلف با وزارت خانه های صمت، جهاد کشاورزی، امور خارجه و بهداشت تلاش بر این است تا این مساله حل شود تا کشورهای اوراسیا بیش از این صادرات محصولات کشاورزی را پس نزنند.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه فروش و صنایع تبدیلی و انبارداری در حوزه کشاورزی و ضرورت تدبیر جدی در این بخش‌ها، اظهارداشت: کمیسیون کشاورزی آمادگی دارد تا در حوزه صنایع تبدیلی از طریق اعتبارات بانکی و همچنین بودجه سال ۱۴۰۱ از این صنعت حمایت کند و با افزایش میزان اعتبارات بانکی از ۱۵ به ۲۰ درصد، بتوان گامی مهم در توسعه محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی برداشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین با اعلام راه اندازی سامانه ای با هدف تعیین ظرفیت‌ها و سطح زیر کشت محصولات کشاورزی مناطق مختلف کشور، اصلاح الگوی کشت محصولات و تخصیص اعتبار به این بخش را از موضوعات مهم در بودجه سال جاری عنوان کرد و گفت: اعتبارات سال ۱۴۰۰ در حوزه جهاد کشاورزی از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی بی سابقه و منحصر به‌فرد بوده است.

وی در ادامه با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و موانع حضور و امنیت سرمایه گذاران در این بخش، تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی در طرح امنیت غذایی، مبارزه بیولوژیک در حوزه تولید محصولات کشاورزی و اختصاص اعتباراتی به این بخش و به کار گیری بیش از ۲۵۰ هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی، از اولویت های مجلس در حوزه کشاورزی است.

عسگری خاطرنشان‌کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس با توجه به اهمیت کشاورزی در کشور پذیرای پیشنهادات صنعتگران و کارشناسان در این حوزه  است و آمادگی داریم تا جلساتی به طور مستمر بر اساس مطالبات صنعتگران و ارائه راهکارها برگزار شود تا آنچه که در دستیابی به اهداف مانع ایجاد می کنند، برداشته شود.

سرویس خبری: مجلس و دولت

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *