اهم اخبار

شهرک بزرگ صنعتی میگو در بوشهر ساخته شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شهرک بزرگ صنعتی میگو با امکانات استاندارد و در سطح بین‌المللی در بوشهر ساخته شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست با جمعی از مسئولین بنیاد تعاون بسیج به عنوان متولی برگزاری جشنواره ملی میگو در بوشهر ، اظهار کرد: استان بوشهر در عرصه ظرفیت آمایش سرزمینی یکی از جامع‌ترین جغرافیای ظرفیت آمایش اقتصادی در سطح کشور را داراست.

وی با بیان اینکه تاریخ مقاومت بوشهر در ایران بی‌نظیر است، افزود: استان بوشهر در حوزه گردشگری جغرافیایی و تاریخی شرایط بسیار خوبی در بین استان‌های کشور است.

صفایی بوشهری با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر، تصریح کرد: در حوزه آبزیان، میگو با توجه به ارزش غذایی و بازار بین‌المللی خوبی که دارد یک کالای استراتژیک محسوب می‌شود. خام فروشی و کمبود صنایع پایین دستی در استان بوشهر باعث قطع زنجیره ارزش افزوده آبزیان به ویژه میگو شده است.

وی با بیان اینکه شهرک بزرگ صنعتی میگو با امکانات استاندارد و در سطح بین‌المللی در بوشهر ساخته شود، ادامه داد: اگر بنیاد تعاون بسیج بتوانید در عرصه صنایع پایین دستی میگو در بوشهر سرمایه‌گذاری کند بسیار مفید خواهد بود و می‌تواند باعث اشتغال زایی و درآمد زایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به برگزاری جشنواره ملی میگو در بوشهر، بیان کرد: جشنواره‌هایی می‌توانند تحول ایجاد کنند که غیر از رؤیت و دانش سطحی، به عمق دانشی یک محصول دست پیدا کند.  

بر اساس این گزارش، جشنواره ملی میگو اواخر بهمن یا اوائل اسفند ماه سال جاری در بوشهر برگزار خواهد شد.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *