اهم اخبار

حمله ملخ ها به اراضی کشاورزی ۴ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از حمله ملخ ها به اراضی کشاورزی چهار شهرستان این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ داریوش حصار افزود: اراضی کشاورزی سه شهرستان سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بویراحمد، دنا و مارگون و بخش “دیشموک” از توابع شهرستان کهگیلویه مورد حمله ملخ ها قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این ملخ ها محلی و شاخک بلند با توجه به بارش جههای خوب امسال زیرش و حمله کرده اند.

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در این زمینه رصد و پایش شده‌اند.

حصار تصریح کرد: تا این لحظه در یک هزار و ۱۰۰ هزار از اراضی کشاورزی استان مبارزه با ملخ ها انجام شد.

وی ادامه داد: مبارزه با ملخ ها زیر نظر کارشناسان جهادکشاورزی، با در اختیار قرار دادن سم و سم پاش به مردم و مشارکت مردم محلی انجام می شود.

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کانون های این ملخ ها در مناطق صعب العبور منابع طبیعی و محیط زیست که دسترسی به آنها سخت است و ممکن است آسیب هایی را به اکوسیستم و محیط زیست وارد کند.

حصار بیان کرد: مقابله باید دقیق، کارشناسی باشد و از سمومی استفاده شود که سازگار با عرصه های محیط زیست و منابع طبیعی باشند.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *