اهم اخبار

خرما در ماه رمضان گران نمی‌شود/ تلاش برای حل مشکل تامین روغن جامد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به وضعیت تامین کالاهای اساسی در ماه رمضان گفت: خرما در ماه رمضان گران نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، عباس تابش با اشاره به طرح ویژه نظارتی سازمان حمایت با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اقدامات انجام شده برای تامین کالاهای مورد نیاز ماه مبارک رمضان، مشکلی وجود ندارد و با تدارکات انجام شده همه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تامین و در شبکه توزیع قرار گرفته است. 

وی افزود: خرما نیز از جمله کالاهای پرمصرف در ماه رمضان است که در این ماه قیمت آن افزایش نخواهد یافت. 

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان درباره تامین روغن خوراکی مورد نیاز خانوارها برای ماه رمضان بیان داشت: برای تامین روغن مورد نیاز مردم امسال متفاوت از سال‌های قبل به تفکیک واحدهای تولیدی پرداخته‌ایم و نوع تولید مشخص شده و به اندازه نیاز واحد روغن خام تحویل داده می‌شود. 

تابش بیان داشت: با این اقدام مشخص است که هر کارخانه با چه ضریبی انواع روغن را تولید می‌کند. 

وی افزود: علاوه بر این بازرسان مقیم سازمان حمایت در واحدهای تولیدی مستقر هستند و همچنین براساس داده‌های سامانه جامع انبارها شرکت‌های پخش که روغن تحویل گرفته اند پایش می‌شوند و با مکاتبه روزانه با آنها اطلاعات موجود در سامانه جامع انبار شرکت‌های پخش روغن در انبارهایشان ذخیره می‌شود.

تابش اظهار داشت: براین اساس اطلاعات موجود در سامانه جامع انبارهای شرکت های پخش روغن را در انبارهایشان ذخیره می کنند که این ذخیره تاریخ مشخصی دارد و اگر از تاریخ عدول شود حتما مشمول احتکار می‌شود و اگر میزان موجودی انبار این شرکت‌ها با ارقام سامانه جامع انبارها تطابق نداشته باشد، موضوع به عنوان عدم ثبات اطلاعات دقیق محسوب می‌شود و به دلیل عرضه خارج از شبکه با شرکت متخلف برخورد خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه روغن سرخ کردنی به اندازه کافی در بازار موجود است، اظهار داشت: مشکل اصلی برای تامین روغن جامد است که با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم تا این مشکل نیز پیش از ماه رمضان حل شود. 

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *