اهم اخبار

رئیس اتحادیه خشکبار کشوری: خرید فصلی خشکبار زودتر از موعد شروع شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه خشکبار کشوری از وجود خشکبار کافی در بازار برای خرید شب عید خبر داد.

علیرضا ارزانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، در خصوص وضعیت بازار خرید شب عید و عرضه خشکبار اظهار داشت: با توجه به تأیید پزشکان و مطالبی که در خصوص مقاوم سازی و تقویت عمومی بدن به دلیل وجود ویروس کرونا در این مدت منتشر شده است، میزان خرید خشکبار افزایش یافته و به نوعی واحد های صنفی عید را زودتر شروع کردند.

وی با بیان اینکه تقاضای خرید خشکبار از چند روز گذشته شروع شده است، گفت: روز گذشته و امروز جلساتی با واحد های بازرسی اتحادیه تا تقاضای ایجاد شده برای خرید باعث افزایش قیمت نشود و با همان نرخ های گذشته و معقول در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس اتحادیه خشکبار کشوری ادامه داد: امیدواریم با این کار و جلوگیری از عدم افزایش قیمت، مردم بتوانند در این شرایط از خشکبار و به خصوص آجیل در سبد خانوار خود استفاده کنند.

ارزانی تصریح کرد: هیچ مشکلی در تأمین کالا نداشته و کمبودی در اقلام وجود ندارد و تنها مشکل ما در کمبود مغز بادام درختی است که سال گذشته به دلیل سرما زدگی و آفت این اتفاق رخ داد.

رئیس اتحادیه خشکبار کشور در خصوص تأثیر ارز بر روی قیمت ها نیز گفت: در حال حاضر قیمت ارز تا حدی کنترل و ثابت شده ولی اگر وضعیت ارز متلاطم و افزایشی باشد بر روی قیمت خشکبار نیز اثر می گذارد. در حال حاضر قیمت ها نسبت به دو ماه گذشته کمی  گران تر شده ولی با توجه به اینکه ارز ثابت شده، قیمت خشکبار نیز افزایش نیافته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قیمت ارز تأثیر مستقیم بر روی خشکبار دارد زیرا ٧� درصد پسته تولید کشور برای صادرات و ٣� درصد آن برای نیاز داخل استفاده می شود، بنابراین مستقیم از ارز تأثیر می پذیرد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *