اهم اخبار

خوزستان بزرگترین تولید کننده چغندرقند پاییزه کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان اولین و بزرگترین تولید کننده چغندرقند پاییزه کشور است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، تورج نوروزی در جلسه پشتیبانی چغندرقند پاییزه استان خوزستان بیان کرد: چغندرقند پاییزه به عنوان یک محصول استراتژیک و کم آب بر در کشور شناخته شده که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری از اواخر تابستان تا اوایل پاییز کشت و در فصل بهار برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین دوره رشد این محصول در فصل بارندگی انجام می‌شود و بخش زیادی از نیاز آبی خود را از بارندگی (آب سبز) تأمین می‌کند، گفت: نیاز آبی این گیاه به منابع آبی پشت سدها و منابع آب‌های زیرزمینی بسیار کمتر از چغندرقند بهاره است.

نوروزی با بیان اینکه خوزستان بزرگترین و اولین تولید کننده چغندرقند پاییزه است، اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۶ هزار هکتار از مزارع استان به کشت چغندرقند پاییزه اختصاص یافت.

وی افزود: در این راستا با ۱۲ کارخانه تولید قند که ۲ کارخانه در استان و ۱۰ کارخانه از سایر استان‌ها به عنوان کارخانجات مهمان عقد قرارداد انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان به زمان فصل برداشت چغندر قند پاییزه در استان اشاره کرد و گفت: فصل برداشت این محصول از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده و معمولاً تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

وی گفت: تاکنون بیش از ۹ هزار هکتار از سطوح کشت شده استان برداشت و بالغ و ۵۷۰ هزار تن به کارخانجات قند تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن چغندرقند از چغندر زارهای استان برداشت شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *