اهم اخبار

خوزستان ظرفیت خوبی برای پرورش شتر دارد/ پرورش شتر در ۱۴ شهرستان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه استان ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش شتر دارد، گفت: در استان خوزستان بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر شتر موجود است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ عبدالامیر نیرومند در خصوص پرورش شتر در خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش شتر دارد و باید زمینه برای پرورش آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه در ۱۴ شهرستان پرورش دهنده شتر در خوزستان وجود دارد، افزود: در استان بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر شتر موجود است و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا شاهد افزایش این تعداد شتر در استان باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بیشترین تعداد شترها در شهرستان هویزه با یک هزار و ۹۸۳ نفر وجود دارد. پس از این نیز شهرستان شوش با جمعیت یک هزار و ۹۵۷ نفر شتر در رتبه دوم قرار دارد.

نیرومند عنوان کرد: با توجه به توان تولید و زیست شتر در شرایط بسیار سخت و تولید محصولات دامی، پرورش و نگهداری این دام کاملا توجیه پذیر است و با شرایطی که در خوزستان وجود دارد می‌توان پرورش شتر را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به استفاده از تولیدات شتر از جمله شیر ادامه داد: سالانه بیش از ۱۵۰ تن شیر شتر در خوزستان تولید می‌شود. همچنین دیگر بخش‌های شتر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *