اهم اخبار

دانه‌های روغنی با نرخ مصوب شورای قیمت‌گذاری خریداری می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خرید دانه های روغنی براساس نرخ های مصوب شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از مهر؛ علیرضا مهاجر در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه قیمت‌های تعیین شده برای دانه‌های روغنی در شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک مورد تأیید دولت نیست و درباره قیمت خرید دانه‌های روغنی اختلاف نظر وجود دارد، گفت: شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک طبق مصوبه مجلس تشکیل شده و این مصوبه به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده و به شکل قانون درآمده ضمن اینکه هیأت دولت نیز آن را به دستگاه‌های اجرایی مربوط ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه روند شکل گیری شورا کاملاً قانونی بوده است، افزود: بنابراین قیمت‌هایی که این شورا تصویب کرده نیز قانونی است و کسی نمی‌تواند آنها را نقض کند.

مهاجر تاکید کرد: قیمت‌های تعیین شده توسط این شورا به قوت خود باقی است و خرید دانه‌های روغنی نیز براساس همین نرخ‌ها انجام خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک در جلسه خود در ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۹ قیمت خرید تضمینی کلزا را ۱۱ هزار تومان تعیین کرد همچنین در این جلسه قیمت خرید تضمینی سویا ۱۲ هزار و ۴۱۹ تومان و ۴ ریال و آفتابگردان ۱۰ هزار و ۴۷ تومان و ۷ ریال و گلرنگ ۱۰ هزار و ۱۱۵ تومان و ۵ ریال تعیین شد.

قیمت قبلی کلزا که توسط شورای اقتصاد تعیین شده بود، ۷,۸۰۰ تومان بود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *