اهم اخبار

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه: جوجه ریزی دی به ۱۱۲ میلیون قطعه می رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محمدرضا صدیق پور گفت: برآوردها حاکی از آن است که در دی ماه ۱۱۲ تا ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گیرد‌.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا صدیق پور گفت: قیمت کنونی هرقطعه جوجه یکروزه ۳ تا ۸ هزارتومان است که با قیمت تمام شده اختلاف معناداری دارد.

او قیمت مصوب هرقطعه جوجه یکروزه را ۱۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: بنابر آمار تولیدکنندگان جوجه ماهانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند، همچنین زیان تولیدکنندگان مرغداران گوشتی ۲ برابر این رقم است.

صدیق پور می گوید: برآوردها حاکی از آن است که میزان تولید جوجه دی ماه به ۱۱۲ تا ۱۱۳ میلیون قطعه برسد که این‌میزان ۱۰ میلیون تن مازاد بر نیاز کشور است.

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: مازاد تولید جوجه چیزی نیست که به یکباره بتوان آن را متوقف کرد چرا که از ۶ ماه قبل برنامه ریزی برای تولید انجام شده است. مازاد کنونی تولید مرغ مربوط به جوجه ریزی ۱۲۰ میلیون قطعه ای آبان ماه است.

او گفت: با توجه به آنکه جوجه یکروزه موجود زنده است، از این رو امکان نگهداری آن یک ساعت پشت مرز وجود ندارد؛ بنابراین صادرات جوجه نیازمند قرارداد یکساله است. درحالیکه مسئولان در کشور از صادرات به عنوان مُسکن استفاده می‌کنند و با افزایش قیمت به یکباره آن را متوقف می کنند،کمااینکه صادرات تخم مرغ متوقف شده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *