اهم اخبار

دبیرکانون سراسری مرغ گوشتی: فروش مرغ زنده کیلویی ۵۸ هزار تومان با ترس و لرز

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

پرویز فروغی گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده ۵۲ هزار تومان اما قیمت تمام شده آن ۶۰ هزار تومان است و اکنون مرغداران با ترس‌و‌لرز این محصول را به قیمت ۵۶ تا ۵۸ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم؛ پرویز فروغی دبیر کانون سراسری مرغ گوشتی درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: مرغداران نمی‌توانند محصولات خود را زیاد گران بفروشند زیرا با آنها برخورد می شود اما میزان تولید و جوجه ریزی به دلیل مشکلات تامین نهاده، کاهش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت تامین نهاده ها از جمله کنجاله سویا بهبود یافته ولی مرغداران برای تامین این نهاده باید ۳ تا ۴ ماه صبر می‌کردند.

دبیرکانون سراسری مرغ گوشتی در واکنش به اعلام وزارت جهاد کشاورزی درباره جوجه ریزی ۱۴۰ میلیون قطعه ای در ماه گفت: در ماه گذشته  حداکثر۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده است و شرایط بهبود یافته است.

وی تصریح کرد: کیفیت نهاده های دامی و جوجه یک روز در ماه های اخیر کاهش یافته است و جوجه ها به خوبی وزن نمی‌گیرند و از طرفی قیمت مرغ  دستوری است که باعث تضعیف این صنعت شده است.

فروغی  گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده ۵۲ هزار تومان اما قیمت تمام شده آن ۶۰ هزار تومان است و اکنون مرغداران با ترس‌و‌لرز این محصول را به قیمت ۵۶ تا ۵۸ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *