اهم اخبار

دبیر انجمن ارگانیک ایران در گفت‌وگو با اگروفودنیوز: تعرفه مشخصی برای صادرات محصولات ارگانیک وجود ندارد+ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

برای مشاهده با کیفیت ویدئوها روی دکمه مربع سمت راست هر ویدئو بزنید تا صفحه کامل باز شود

شبنم وثوقی می‌گوید آمار دقیقی از حجم صادرات محصولات ارگانیک در دست نیست زیرا تعرفه خاصی برای صادرات این محصولات تدوین نشده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، شبنم وثوقی دبیر انجمن ارگانیک ایران در حاشیه دومین نمایشگاه غذای سالم در خصوص فعالیت این انجمن به خبرنگار ما گفت: انجمن ارگانیک ایران در سال ۸۵ تاسیس شده است و زیر مجموعه اتاق بازرگانی ایران می‌باشد و جز انجمن‌های درجه A اتاق بازرگانی است و بر اساس ارزیابی‌هایی صورت گرفته انجمن بسیار فعالی محسوب می‌شود.

وثوقی ضمن بیان این موضوع که هدف این انجمن توسعه و ترویج کشاورزی ارگانیک و محصولات سلامت‌محور است و چندین سال فعالیت در این زمینه دارد، گفت: برگزاری نشست‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی از دیگر فعالیت های انجمن ارگانیک است و امسال نیز دومین دوره از نمایشگاه زندگی سالم را با همکاری مشترک گروه رسانه‌ای آتا برگزار کرده‌ایم.

وی بیان کرد: انجمن ارگانیک حدود ششصد عضو دارد که بخشی از آنها در زمینه محصولات سلامت‌محور فعال هستند و بخش دیگر به صورت تخصصی در زمینه محصولات ارگانیک فعالیت دارند همچنین اعضای انجمن شامل تولید‌کنندگان، شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در زمینه محصولات سلامت‌محور می‌باشد.

وثوقی با بیان اینکه دو راه برای تهیه محصول ارگانیک وجود دارد، گفت: وب‌سایت انجمن ارگانیک تمامی تولیدکنندگان ارگانیک را معرفی کرده که می‌توان به صورت مستقیم و بدون واسطه این محصولات را از آنها خریداری نمود.

وی راه دوم را فروشگاه‌های تحت نظارت انجمن ارگانیک ایران برشمرد و افزود: این فروشگاه‌ها نیز بر روی سایت انجمن ارگانیک معرفی شده‌اند و مصرف کنندگان نزدیکترین فروشگاه را انتخاب کرده و خرید خود را انجام دهند، همچنین فروشگاه‌های آنلاین نیز جهت فروش محصولات ارگانیک بر روی سایت معرفی شده است.

دبیر انجمن ارگانیک عنوان کرد: مصرف کنندگان در هنگام خرید صرفا به کلمه ارگانیک درج شده بر روی کالا بسنده نکنند و از اخذ گواهی‌های بین‌المللی ارگانیک و گواهی‌های ملی ارگانیک محصول اطمینان حاصل کرده و به برچسب انجمن ارگانیک ایران، لوگوی انجمن ارگانیک ایران و لوگوی شرکت بازرسی‌کننده بر روی کالا توجه کنند.

وثوقی در ادامه افزود: انجمن ارگانیک ایران اقدام به طراحی کد QR برای اصالت‌سنجی محصولات نموده است تا مصرف کنندگان با اسکن آن به سایت انجمن متصل شده و از ارگانیک بودن محصول خریداری شده اطمینان حاصل نمایند و بعضی از تولیدکنندگان از این کد بر روی محصولات خود استفاده کرده اند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تعرفه مشخصی برای صادرات محصولات ارگانیک تدوین نشده است آمار دقیقی از صادرات این محصولات در دست نیست زیرا همراه دیگر محصولات کشاورزی و مواد غذایی صادر می‌شود ولی در حال حاضر گیاهان دارویی و خرمای ارگانیک به کشورهای آلمان و اتریش و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌گردد.

شبنم وثوقی در پایان گفت: علاقمندان به رویدادهای انجمن ارگانیک و یا برای اطلاع از زمان و مکان برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های این انجمن همچنین برای شناخت محصولات ارگانیک واقعی می‌توانند سایت و پیج انجمن ارگانیک را دنبال کنند.

سرویس خبری: صنعت غذا

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *