اهم اخبار

درخواست وزیر بازرگانی انگلیس از مردم؛ غذا انبار نکنید!

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر بازرگانی انگلیس از شهروندان این کشور که نگران شکست دولت در رسیدن به توافق تجاری پسابریگزیت با اتحادیه اروپا هستند، خواست مواد غذایی انبار نکنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از رویترز، الوک شارما، وزیر بازرگانی انگلیس گفت: مطمئن است که حتی اگر انگلیس بدون یک توافق تجاری از اتحادیه اروپا خارج شود، تامین غذا حفظ خواهد شد.

انگلیس و اتحادیه اروپا روز یکشنبه موافقت کردند مذاکرات برای رسیدن به یک توافق تجاری جامع را تمدید کنند تا مانع از خروج بدون توافق انگلیس از این بلوک در پایان ماه میلادی جاری شوند.

انگلیسیها در مارس که کشورشان وارد قرنطینه سراسری برای مقابله با گسترش بیماری کووید ۱۹ داشت، به احتکار مواد غذایی پرداختند و قفسه های فروشگاهها را خالی کردند به طوری که بسیاری از مردم مجبور شدند برای خرید مایحتاجشان مانند دستمال کاغذی، رب گوجه فرنگی و برنج ساعتها در صف بایستند یا در مناطق دورتری به خرید بپردازند.

کنسرسیوم خرده فروشی انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد خرده فروشها هر آنچه که لازم است انجام می دهند تا برای همه احتمالات در اول ژانویه آماده باشند و موجودی کنسرو، دستمال کاغذی و مواد غذایی که تاریخ مصرف طولانی تری دارند را افزایش داده اند.

همچنین گفته می شود نیازی نیست مردم مواد غذایی بیشتری از حد معمول خریداری کنند زیرا تاثیر عدم توافق تجاری با اتحادیه اروپا شامل محصولات تازه وارداتی مانند میوه و سبزی می شود که نمی توانند به مدت طولانی توسط فروشندگان یا مصرف کنندگان نگهداری شوند.

این کنسرسیوم نسبت به قیمتهای بالاتر بدون یک توافق تجاری هشدار داد. گروه تسکو که بزرگترین فروشگاه زنجیره ای انگلیس است، اعلام کرد مصرف کنندگان باید منتظر افزایش بین سه تا چهار درصدی قیمتها باشند. با این حال شارما گفت این تاثیر اندک خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، روزنامه ساندی تایمز پیشتر گزارش داده بود وزیران انگلیس در پی احتمال عدم توافق تجاری به سوپرمارکتها هشدار داده اند به انبارسازی مواد غذایی بپردازند.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *