اهم اخبار

در مهرماه کدام کالاهای خوراکی بیشترین افزایش قیمت را داشته اند؟

بدون دیدگاه

ماهی قزل‌آلا با ۱۴.۰ درصد و کنسرو ماهی تن با ۱.۶ درصد در گروه گوشت و فرآورده‌های آن، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مرکز آمار، در مهر ماه ١۴٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات

در این گروه، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۹.۷ درصد، ماکارونی با ۴.۷ درصد و شیرینی خشک با ۳.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها

در این گروه، اقلام ماهی قزل آلا با ۱۴.۰ درصد و کنسرو ماهی تن با ۱.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه گوشت گوسفند و مرغ ماشینی با ۰.۵- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به تخم مرغ ماشینی با ۱۶.۸ درصد، پنیر ایرانی پاستوریزه با ٩.٢ درصد و ماست پاستوریزه با ۶.۶ درصد بوده است.

میوه و خشکبار

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با ۲۱.۲ درصد و خربزه با ١٧.٣ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه انار با ٩.٢- درصد و پرتقال با ۶.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

سبزیجات و حبوبات

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به فلفل دلمه‌ای با ۲۲.۷ درصد، کدو سبز با ۱۶.۵ درصد و گوجه فرنگی با ۱۴.۲ درصد می‌باشد. همچنین در این گروه هویج فرنگی با ١٩.۴- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به رب گوجه فرنگی با ۱۶.۰ درصد و سس گوجه فرنگی با ٨.٠ درصد می‌باشد.

برای مشاهده متن کامل گزارش (اینجا) مراجعه کنید.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: مرکز آمار ایران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *