اهم اخبار

دعوت از نخبگان و فارغ‌التحصیلان برای تشکیل تعاونی‌ دانش‌بنیان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر تعاون با تاکید بر ضرورت حمایت مالی از شرکتهای دانش بنیان، از دانشگاهیان و نخبگان برای تشکیل و فعالیت در تعاونیهای دانش بنیان دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدحمید کلانتری در نشست تخصصی تعاونی‌های دانش بنیان اظهار کرد: تشکیل و تقویت تعاونی‌های دانش بنیان جزو اولویت‌های وزارت تعاون در سال جاری است وعلاقمند حضور و مشارکت نخبگان و دانشگاهیان در دسته تعاونی‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: باید با حمایت و مشارکت موسسات مالی و اعتباری از جمله بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت بخش تعاون، صندوق توسعه ملی ، صندوق نوآوری و بانک صنعت و معدن زمینه تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و تامین مالی آنها را فراهم کنیم.

‎کلانتری در ادامه ناکارآمدی سیستم اداری، محدودیت منابع مالی، ضعف قوانین و عدم آشنایی نظام اداری با مبحث دانش بنیان را از جمله مشکلات پیش روی شرکت‌های دانش بنیان برشمرد.

‎وی تشکیل جلسه مشترک با موسسات مالی حامی شرکت‌های دانش بنیان را خواستار شد و از برگزاری همایشی با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و با موضوع تعاونی‌های دانش بنیان در پایان سال جاری خبر داد.

‎کلانتری درعین حال به تشکیل اتحادیه سراسری شرکتهای دانش بنیان در چهار استان مازندران، تبریز، یزد و زنجان اظهار کرد: درصددیم تا تعداد استانها را به هفت استان افزایش بدهیم.

وی به شرکتهای دانش بنیان پیشنهاد کرد: در قالب شرکت‌های سهامی عام یا خاص از تجمیع اتحادیه‌های دانش‌بنیان یک اتحادیه تعاونی تامین نیاز شکل بدهند.

‎وی از صندوق توسعه ملی و دیگر صندوق‌های حمایتی خواست تا به بهبود وضع کنونی شرکت‌های دانش بنیان کمک کنند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *