اهم اخبار

دلایل چند نرخی بودن قیمت مرغ در تهران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در تشریح دلایل چند نرخی بودن قیمت مرغ در تهران گفت: ما فقط نرخ مصوب را قبول داریم که ۷۳ هزار تومان برای هر کیلو مرغ تازه به صورت عمده‌فروشی و ۷۸ هزار تومان برای مصرف‌کننده است و غیر از این هر نرخی باشد نرخ غیررسمی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران ادامه داد: قیمت قطعات مرغ با توجه به نحوه برش و قطعه‌بندی متفاوت است. برای نمونه چند رقم ران مرغ داریم که ران بدون کمر به قیمت مرغ است و ران با کمر که استخوان پشت مرغ را هم شامل می‌شود حداقل ۱۰ هزار تومان پایین‌تر از قیمت مرغ است و ران مرغ پاک‌شده با قیمت بالاتری فروخته می‌شود.

یوسف‌خانی با اشاره به اینکه قیمت فیله مرغ تفاوت چندانی ندارد و ثابت است، بیان کرد: در مورد فیله مرغ فقط ریز و درشت بودن آن متفاوت است و بر این اساس قیمت آن باید تقریبا یکسان باشد و نهایتا ۱۹۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: این در حالی است که هر بسته یک کیلویی فیله مرغ در برخی فروشگاه‌ها تا ۲۳۸ هزار تومان هم قیمت خورده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران درباره علت این تفاوت قیمت‌ها گفت: قیمت قطعات مرغ به صورت بسته‌بندی متفاوت است چون هزینه ظرف یکبار مصرف و سلفون و لیبل هم به آن اضافه می‌شود اما متاسفانه برخی شرکت‌ها قیمت‌ها را به صورت کاذب بالا می‌برند./اتاق اصناف تهران

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *