اهم اخبار

دکتر قاسم محمدی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 طی مراسمی که با حضور عضو هیئت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی انجام گردید، ضمن تقدیر از تلاش های مدیرعامل قبلی دکتر قاسم محمدی بعنوان مدیرعامل جدید شرکت کشت و صنعت مغان معارفه شد.

 به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دکتر زلقی، عضو هیئت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی ضمن تکریم از زحمات اسداله محسن زاده، مدیرعامل قبلی اظهار داشت: قبل از این هیئت مدیره، شرکت مغان در اختیار بخش خصوصی بود که برگردان از آن مرحله کار بسیار- بسیار سختی بود. رساندن این بنگاه اقتصادی از آن نقطه به مرحله کنونی و بازگردانی آن به ریل تولید و توسعه، کار دشواری بود که با تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی محقق گردید. توفیق بدست آمده مرهون زحمات کل اعضای هیئت مدیره و مجموعه پرسنل شرکت می باشد و به شخصه از طرف وزارتخانه و شرکت شهرک های کشاورزی از زحمات مهندس محسن زاده تشکر می کنم. در این هیئت مدیره بزرگترین و مهمترین کار، هماهنگی و همدلی هیئت مدیره بود که الحمدلله به نحو احسن انجام شد.

 وی با تصریح نمودن این نکته که این جابجایی بین دو نفر است، افزود: باید افق و نگاهی را به آینده داشته و با دیدگاه توسعه محور بسوی پیشرفت و آبادانی حرکت نماییم. این امر به استفاده از تکنولوژی، رشد و ایده جدید با نگاه تولید پایدار منجر می شود. انتظار ما بهره وری با حفظ منابع و جهش با انگیزه، انرژی و برنامه جدید است.

 دکتر قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به تعداد ۹۷ جلسه و ۷۴۷ بند مصوبه هیئت مدیره چنین بیان کرد: زحماتی که در طول ۲۰ ماه گذشته کشیده شده است، نباید نادیده گرفته شود. کارها و اقدامات انجام گرفته همراه با جو برادری، دوستی، صفا و صمیمیت بود که مراتب را به وزارتخانه و شخص وزیر محترم، دکتر ساداتی نژاد و همراه با رزومه تقدیم نمودیم.

 وی ضمن بیان اینکه ما کار جهادی می کنیم و با برنامه دقیق پیش رفته و خواهیم رفت، افزود: اینجانب به آقای وزیر بصورت کامل و مفصل گزارش داده و تک به تک مسائل و مشکلات را توضیح دادم. تخصیص حق جذب ۲۰ درصدی به کارکنان فاقد حق جذب اتفاق نادر در سطح کشور بود. اخیراً ۲۲۱ نفر بصورت پیمانکاری بکارگیری شده اند. ما حدود بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان سود داده و با استفاده از منابع داخلی سرمایه گذاری های جدید عملیاتی و به مرحله اجرا رسانده ایم. اینجانب معتقدم می توان با کار جهادی و همت عمومی بیشتر از این و حتی سه برابر وضعیت فعلی سود دهی داشته باشیم.

 مدیرعامل جدید شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ضمن تقدیر از زحمات اسداله محسن زاده، مدیرعامل قبلی گفت: آقای وزیر تاکید دارند که برای تنظیم بازار و مصرف عموم مردم عزیز بایستی گوشت خوب و ارزان تولید بکنیم. باید به خداوند متعال توکل کرده و برای حل مشکل آب نیز برنامه داشته باشیم.

 حاج قاسم محمدی در پایان تاکید نمود: باید شرکت مغان از شمول واگذاری اصل ۴۴ خارج گردد تا بتوان با خیال راحت کارها را پیش بُرد.

 اسداله محسن زاده، مدیرعامل سابق شرکت کشت و صنعت مغان اظهار کرد: اینجانب ۲۵ سال است که از این پست به پست دیگر می روم و این افتخار را دارم که به همراه دوستان، اعضای هیئت مدیره و پرسنل بنا به اسناد و شواهد مردمی و دستگاه های نظارتی عملکرد شایان توجهی بجا گذاشتم و علیرغم شرایط سخت و ویژه یک نمره بسیار خوبی را در کارنامه خویش در شرکت مغان ثبت کردم. من یک کارشناسم و افتخارم این است که خدمتگزار جهادی باشم.

 وی تصریح کرد: اینجانب به وزیر اذعان داشتم که ما را با ۵ سال پیش و یا حتی ۱۰ و ۲۰ سال گذشته مقایسه کرده و کارنامه ما را بررسی بکنید. تمامی کارهای ما مشهود است و هیچکدام از رکوردهای ثبت شده در دوران ما در گذشته به وقوع نپیوسته بود.

 مهندس محسن زاده در پایان با تبریک قلبی برای مدیرعامل جدید آرزوی موفقیت کرد.

 قدیر پسندی، عضو هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت چنین بیان کرد: شرکت کشت و صنعت مغان در وضعیت نابسامانی از بخش خصوصی به دولت برگردانده شد. در طول ۲۰ سالی که در این بنگاه اقتصادی افتخار خدمتگزاری دارم، فراز و فرودهای زیادی از تحصّن، اعتراض و اعتصابات را شاهد بوده ام که خوشبختانه با درایت و همدلی عزیزان ثبات و آرامش برقرار گردیده است.

 وی چنین ادامه داد: در حالیکه در گذشته حقوق ها حتی تا ۴ ماه با تاخیر پرداخت می شد، آن را بموقع پرداخت کردیم. ما بسیاری از بدهی های زمان بخش خصوصی را پرداخت کردیم و از محل منابع داخلی سرمایه گذاری های خوبی در زمینه عمرانی، تجهیز ماشین آلات، ادوات و دامپروری انجام داده ایم که بسیاری از پروژه های عمرانی به مرحله بهره برداری رسیده اند و برخی نیز در حال اجرا می باشند.

 وی ضمن تقدیر از مدیرعامل قبلی اسداله محسن زاده را فردی همدل، همراه و فعال توصیف نموده و اظهار کرد: بزرگترین مشکل شرکت قرارگیری آن در زیر اصل ۴۴ بوده و با خروج آن از شمول واگذاری پرسنل دلگرم تر خواهند شد.

 دکتر حسن نظیفی، عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت گفت: سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها برای اداره شرکت در جلسات هیئت مدیره تصمیم گیری شده و با همدلی تمام برای توسعه و تولید کوشش می کردیم. عملکرد ما در حوزه کشاورزی و تولید چشمگیر بوده و ارتقای راندمان قابل توجهی را ثبت کردیم. این امر نشان دهنده این هست که مجموعه عظیم تولیدی- اقتصادی شرکت کشت و صنعت مغان پتانسیل های فوق العاده ای برای بالندگی و شکوفایی دارد.

 وی تصریح نمود: ضریب مکانیزاسیون شرکت از ۷ درصد به ۱ و ۲ درصد رسیده و مطمئناً این بنگاه اقتصادی نیاز به نوسازی داشته و دارد و فلسفه تاسیس آن نیز کارهای استراتژیک می باشد. در حوزه تحقیقاتی و آموزشی می توان در عرض ۳ ماه به علاقمندان و تحصیلکردگان، مهارت های کشاورزی را آموزش داد. تفاهمنامه ای با پارک علم و فناوری منعقد گردیده و پردیس کشاورزی برای اولین بار در ایران در شرکت مغان راه اندازی خواهد شد.

 نظیفی افزود: مجتمع باغات میوه شرکت کهنه و فرسوده بوده و معلوم است که با وضعیت فعلی عملکرد ضعیفی داشته باشد. این مجتمع برای سوددهی باید ترمیم، اصلاح و نوسازی شود که اقداماتی در این خصوص انجام دادیم. یکی از دستاوردهای سفر به صربستان اهدای ۱۰ هزار اصله نهال از سوی شرکت صرب به کشت و صنعت مغان بود که با وارد کردن آن، شرکت را به قطب نهال کشور تبدیل نموده ایم.

 عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت در پایان اظهار داشت: بدلیل عدم سرمایه گذاری در شرکت بصورت متمادی این بنگاه اقتصادی بتدریج فرتوت و فرسوده گشته و نیازمند تسهیلات کلان برای نوسازی و احیای دوباره نام بلندآوازه آن هستیم. برای مدیریت بحران آب بایستی از آبیاری تحت فشار و مدرن تر بهره ببریم که این امر سرمایه گذاری های زیادی را طلب می کند.  لازم بذکر است قاسم محمدی بعنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره و اسداله محسن زاده، قدیر پسندی و حسن نظیفی بعنوان عضو هیئت مدیره بکار خود ادامه خواهند داد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: روابط عمومی کشت و صنعت مغان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *