اهم اخبار

دیدار هیأت‌های دامپزشکی ایران، فرانسه و چین

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان دامپزشکی ایران با رئیس دامپزشکی فرانسه دیدار کرد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،‌در این دیدار رئیس دامپزشکی فرانسه انتخاب رئیس دامپزشکی ایران را به عنوان دبیرکل منطقه آسیا و اقیانوسیه OIE تبریک گفت و خواستار توسعه همکاری‌های ایران و فرانسه شد.

رفیعی نیز ضمن مهم خواندن کشور فرانسه در اتحادیه اروپا گفت: ما برای تسهیل در مراودات تجاری در الزامات بهداشتی و گواهی‌های بهداشتی بر اساس درخواست اتحادیه اروپا بازنگری لازم را انجام دادیم و در حال حاضر آماده اجرایی شدن آن هستیم.

وی ادامه داد: اکریدیته شدن آزمایشگاه مرکزی ما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و صادرات ما به اروپا سرعت پیدا کند.

رفیعی‌پور خواستار برگزاری دوره‌های آموزش برای همکاران دامپزشکی در فناوری‌های جدید شد.

رئیس سازمان دامپزشکی ایران به درخواست صادرات گوشت فرانسه به ایران پاسخ مثبت داد و آن را منوط به انجام بازدید تیم ایران از سیستم‌های بازرسی و کشتارگاهی فرانسه دانست.

رفیعی‌پور خواستار تسهیل در مراودات مالی و فناوری با کشور فرانسه شد.

دیدار هیأت‌های دامپزشکی ایران و چین و اوکراین

هیأت‌های دامپزشکی ایران چین و اوکراین به صورت جداگانه با هم دیدار کردند.

در دیدار هیأت‌های دامپزشکی ایران و چین، رئیس سازمان دامپزشکی ایران خواستار تسهیل کشور چین در صادرات محصولات شیلاتی و طیور از ایران به چین شد.

رفیعی‌پور با برشمردن حجم واردات ایران از چین درخواست کرد به گونه‌ای عمل کنیم که توازن لازم بین دو کشور در میزان صادرات و واردات باشد.

رئیس دامپزشکی چین نیز ضمن تبریک انتخاب ایران در پست دبیرکل منطقه آسیا گفت: سفارت ایران در چین نقش مهمی می‌تواند برای انتقال خواسته‌ها و برنامه‌های ایران به چین داشته باشد.

وی گفت دیدار دوجانبه در چین نیز در حال برنامه‌ریزی است که خود می‌تواند کمک جدی در تسهیل مراودات داشته باشد.

رئیس دامپزشکی اوکراین نیز در دیدار جداگانه با رفیعی‌پور ضمن تبریک انتخاب وی به عنوان دبیرکل منطقه آسیا و اقیانوسیه بر اهمیت کشورمان در منطقه تأکید کرد.

وی در ادامه خواستار امضای تفاهم‌نامه دو جانبه شد.

رئیس سازمان دامپزشکی ایران نیز گفت: عملاً ما مجوزهای لازم برای تسهیل مراودات تجاری با اوکراین را دادیم و امیدواریم در آینده نزدیک تفاهم‌نامه نیز نهایی و امضا شود.

دیدار هیأت‌های دامپزشکی ایران و اردن، سوریه و فلسطین

هیأت‌های دامپزشکی ۴ کشور ایران اردن سوریه و فلسطین با هم دیدار کردند.

در این دیدار رؤسای دامپزشکی سوریه، فلسطین و اردن از انتخاب رئیس دامپزشکی ایران به عنوان دبیرکل منطقه آسیا اقیانوسیه و خاور دور سازمان بهداشت جهانی دام اظهار خرسندی کرده و به دکتر رفیعی تبریک گفتند.

رفیعی‌پور نیز ضمن اظهار خوشحالی از حضور نماینده فلسطین در سازمان بهداشت جهانی دام موقعیت جدید کسب شده ایران در OIE را مرهون لطف خدا و محبت های کشورهای دوست همسایه و مسلمان دانست.

وی گفت: ایران تمام تلاش خود را برای وحدت رویه در منطقه و استفاده از همه ظرفیت‌های کشورهای مسلمان و همسایه به کار خواهد بست.

در این دیدار دکتر رفیعی‌پور به صورت ویژه از دامپزشکی فلسطین برای بازدید در ایران دعوت به عمل آورد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *