اهم اخبار

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران: طرح خرید تخم مرغ مازاد همچنان بلاتکلیف است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه عملیات خرید تخم مرغ مازاد مرغداران به دلیل نبود سردخانه هنوز شروع نشده است، از آغاز کشتار مرغ های پیر در کشور خبر داد.

 

 

ناصر نبی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عملیات خرید تخم مرغ مازاد مرغداران به دلیل نبود سردخانه هنوز شروع نشده است، گفت: سردخانه کم داریم، با شرکت پشتیبانی امور دام مذاکراتی انجام شده تا این شرکت سردخانه‌های خود را در اختیار اتحادیه مرغداران میهن قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه عملیات خرید فعلاً در هیچ جا شروع نشده است، افزود: دولت اجازه داده که مرغداران مرغ‌های پیر خود را به کشتارگاه بفرستند.

نبی پور درباره اینکه از چه زمانی کشتار این مرغ‌ها در کشور آغاز می‌شود؟، گفت: همین الان هم تولیدکنندگان می‌توانند برای این کار به کشتارگاه مراجعه کنند. ضمن اینکه اتحادیه میهن هزینه کشتار این مرغ‌ها را می‌پردازد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸ میلیون قطعه مرغ بالای ۹۰ هفته (پیر) در کشور وجود دارد.

نبی پور درباره قیمت تخم مرغ نیز با اشاره به اینکه با اتمام ماه مبارک رمضان قیمت این کالا خود به خود مقداری بالا می‌رود، افزود: هم اکنون میانگین قیمت بدون تغییر نسبت به روزهای گذشته کیلویی ۴۵۰۰ تا ۴,۶۰۰ تومان است.

وی درباره صادرات تخم مرغ نیز گفت: در حال حاضر مقداری از این کالا به کشور افغانستان صادر می‌شود اما عراق همچنان به بهانه آنفلوانزا از خرید آن سرباز می‌زند

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *