اهم اخبار

ذخیره سازی میوه در سردخانه ها، نوسان قیمت را کاهش می دهد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

با توجه به افزایش تولید مرکبات و سیب و ذخیره سازی در سردخانه ها، برآورد مسئولان حاکی از آن است که نوسان خاصی در بازار میوه شب عید رخ ندهد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسداله کارگر گفت: هم اکنون تقاضایی در بازار وجود ندارد و طبق سنوات گذشته تا چند روز مانده به شب عید بازار در رکود به سر می‌برد.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان، پرتقال خونی جنوب ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان، پرتقال ناول جنوب ۳۵ تا ۴۲ هزار تومان، سیب قرمز مراغه ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، سیب زرد دماوند ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، سیب قرمز دماوند ۱۵ تا ۲۸ هزار تومان، کیوی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، موز ۳۳ تا ۴۰ هزار تومان، نارنگی بندری ۳۳ تا ۴۰ هزار تومان و نارنگی تخم‌پاکستانی ۲۳ تا ۳۰ هزار تومان است.

کارگر گفت: قیمت کنونی هر کیلو پرتقال تامسون شمال ۹ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال خونی جنوب ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، پرتقال خونی شمال ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، پرتقال ناول ۲۰ تا ۲۸ هزار تومان، کیوی ۱۶ تا ۲۲ هزار تومان، خیار اصفهان ۴ تا ۸ هزار تومان، خیار بوته ۶ تا ۱۰ هزار تومان و خیار گلخانه ۸ تا ۱۲ هزار تومان است.

محصولقیمت هر کیلوگرم
پرتقال تامسون شمال۹ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان
پرتقال خونی جنوب۱۲ تا ۱۷ هزار تومان
پرتقال خونی شمال۱۲ تا ۱۷ هزار تومان
پرتقال ناول۲۰ تا ۲۸ هزار تومان
کیوی ۱۶ تا ۲۲ هزار تومان
خیار اصفهان۴ تا ۸ هزار تومان
خیار بوته۶ تا ۱۰ هزار تومان
خیار گلخانه۸ تا ۱۲ هزار تومان

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو سیب قرمز مراغه در میدان را ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان، سیب زرد دماوند را ۱۸ تا ۲۷ هزار تومان، سیب قرمز دماوند را ۸ تا ۱۵ هزار تومان، نارنگی بندری را ۲۵ تا ۳۳ هزار تومان، نارنگی تخم پاکستانی را ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان و نارنگی انشو را ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد.

با توجه به افزایش تولید مرکبات و سیب نسبت به مدت مشابه سال قبل و ذخیره سازی مناسب در سردخانه‌ها، برآورد مسئولان حاکی از آن است که نوسان خاصی در بازار میوه شب عید رخ ندهد.

او گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی ۲۹ تا ۳۵ هزار تومان است که با سود جزئی در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

محصولقیمت هر کیلوگرم
سیب قرمز مراغه۱۲ تا ۱۷ هزار تومان
سیب زرد میانه۱۸ تا ۲۷ هزار تومان
سیب زرد دماوند۱۲ تا ۲۲ هزار تومان
سیب قرمز دماوند۸ تا ۱۵ هزار تومان
نارنگی انشو۱۲ تا ۱۸ هزار تومان
نارنگی بندری۲۵ تا ۳۳ هزار تومان
نارنگی تخم پاکستانی۱۸ تا ۲۵ هزار تومان

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *