اهم اخبار

ذرت‌های دورریز سر از کارخانجات خوراک دام در می‌آورد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: چرا برخی «ذرت‌های دورریز» به عنوان مصرف کارخانه برای کارخانجات تولید خوراک دام و طیور ارسال می‌شود. تولید محصول مرغوب با مواد اولیه مرغوب شدنی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، هشتمین همایش بین‌المللی و نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان ایران ۲۴ تا ۲۶ آبان در بوستان گفت‌وگو برقرار است. چین، آمریکا، برزیل. هند، مکزیک، اسپانیا و… ۶۵ درصد خوراک دام، طیور و آبزیان جهان را تولید و تأمین می‌کنند. بیشترین مصرف خوراک به ترتیب مربوط به تولید جوجه گوشتی، جوجه تخم گذار و دام است. ذرت، جو و کنجاله سویا بیشترین خوراک مصرفی کشور بوده که ذرت در بهترین حالت ۲ میلیون تن در کشور تولید شده و جو ۴ میلیون تن بوده است. آمار مصرفی کنجاله سویا کارخانجات نیز ۴.۵ میلیون تن در سال است.

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در ابتدای همایش گفت: بخش کشاورزی تأمین کننده امنیت غذایی است که مدتی است ملزم به ارتقا بهره‌وری شده و در این راستا نخست بحث مکانیزاسیون مطرح شد و بعد موضوع اصلاح نژاد سر زبان‌ها افتاد.

وی افزود: تولیدات در بخش دام و طیور تخصصی شده و ایران در این حوزه از جهان عقب نیست.

وی ادامه داد: ایجاد تحول در مکانیزاسیون و اصلاح نژاد برای تحقق بهره‌وری، تولید و تأمین خوراک و تغذیه مناسب جز اولویت‌های صنعت دام و طیور است. اما بهره‌وری نیاز به بسترسازی دارد و باید این امر از خوراک شروع شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی اشکالات موجود اظهار کرد: در پرورش طیور خوراک فرموله مساله مهمی است اما سیاست گذاری به شکلی است که سبب شده کارخانه‌های پیشرو نتوانند استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانند زیرا ماده اولیه در قالب قیمت دستوری و قابل کنترل تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه این فضا باید شکسته شود، ادامه داد: وظیفه حاکمیت سیاست گذاری درست، برنامه‌ریزی دقیق و پشتیبانی از فعالیت‌های تولیدی است و مسؤولیت تشکل‌ها ایجاد بستری مناسب و امن برای فعالان صنعتی است.

ابراهیمی با گلایه یادآور شد: چرا برخی ذرت‌های دورریز به عنوان مصرف کارخانه برای کارخانجات تولید خوراک دام و طیور ارسال می‌شود. اگر محصولی دچار مشکل است و باید از چرخه مصرف خارج شود به کارخانجات خوراک دام ارسال می‌شود. تولید محصول مرغوب با مواد اولیه مرغوب شدنی است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *