اهم اخبار

رئیس اتاق بیرجند: دستورالعمل‌های بانکی برای آسان‌سازی پرداخت تسهیلات اصلاح شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در سی و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی، اصلاح دستورالعمل‌های بانکی در جهت آسان‌سازی پرداخت تسهیلات به‌عنوان مطالبه بخش خصوصی استان مطرح و بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق بازرگانی ایران؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به عملکرد شورای گفت‌وگوی استان خراسان جنوبی و موضوعات در حال پیگیری توسط دبیرخانه این شورا، بر ضرورت ارائه راهکارهای عملیاتی جهت اصلاح دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های بانکی به‌منظور تسهیل سرمایه‌گذاری تأکید کرد.

محسن احتشام، درسی و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی پیشنهاد کرد: اولویت پرداخت تسهیلات به‌صورت مجزا در سه بخش کشاورزی، تجارت و صنعت لحاظ و در هر بخش روند پرداخت تسهیلات و بانک عامل مشخص شود.

احتشام همچنین تأمین تسهیلات سرمایه ثابت برای امکان نوسازی ماشین‌آلات و گسترش فعالیت‌های اقتصادی واحدهای تولیدی بر اساس قانون نوسازی و بازسازی صنایع را خواستار شد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در ادامه خواستار ارائه گزارش کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در خصوص نسبت مصارف به منابع استان شد و بر لزوم رعایت عدالت در پرداخت تسهیلات تأکید کرد.

احتشام با اشاره به نقش صنایع کوچک در ایجاد اشتغال (به ازای هر ۱۰۰ میلیون تومان یک نفر اشتغال) گفت: در پرداخت تسهیلات این فاکتور مهم مورد ارزیابی قرار گیرد.

به عقیده وی، با تحقق این موضوع انگیزه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و ایجاد اشتغال افزایش پیدا می‌کند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: اتاق بازرگانی ایران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *