اهم اخبار

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‎ گوشت گوسفندی: عرضه دام از غرب به تهران انجام نمی شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علی اصغر ملکی گفت: اکنون قاچاق دام به عراق و امارات در حال انجام است به طوریکه عرضه دام از غرب به تهران به سبب نگهداری دام از سوی دامداران برای افزایش وزن یا فروش به دلار به تجار عراق و امارات انجام نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از اتاق اصناف تهران؛ علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران گفت: قیمت کنونی هر کیلو شقه گوسفندی ۳۵۰ تا ۳۵۵ هزارتومان بوده که نسبت به قبل تغییری نداشته است.

وی گفت: اکنون هرکیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۳۵۰ تا ۳۵۵ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود در خرده فروشی ها عرضه می شود.

به گفته او، برخی افراد با بیان اظهاراتی همچون انباشتگی دام به دنبال دریافت مجوز برای صادرات هستند، درحالیکه دامداران غرب کشور به سبب شرایط جوی و علوفه مجانی در صحرا تمایلی به عرضه دام ندارند.

ملکی افزود: با توجه به شرایط مساعد بارش در غرب کشور، دامداران به سبب استفاده از علوفه مجانی و سنگین کردن وزن دام ها تمایلی به عرضه ندارند.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‎ گوشت گوسفندی تهران متوسط قیمت هر کیلو دام در استان های مختلف را ۱۶۵ تا ۱۷۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی دام نسبت به قبل تغییری نداشته است و تنها برخی افراد با اذعان انباشتگی دام به دنبال دریافت مجوز صادرات هستند

او درباره آینده بازار گوشت گفت: بررسی ها از کشتارگاه ها نشان می دهد که دام خوب و با وزن ایده آل موجود نیست و تنها عرضه بره لاغر در حال انجام است که صدور مجوز صادرات دام و کاهش عرضه در بازار بر قیمت ها اثرگذار خواهد بود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: اتاق اصناف تهران

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *