اهم اخبار

خرید تضمینی ۳.۱ میلیون تن گندم تاکنون/ تداوم برداشت با ۲۰ هزار دستگاه کمباین

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه کشت قراردادی گندم امسال در یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار اجرایی شده است، گف: از ابتدای فصل برداشت تاکنون حدود ۳.۱ میلیون تن گندم در سطح ۱.۲ میلیون هکتار در مزارع آبی و دیم کشور برداشت و خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از وزارت جهاد کشاورزی، سهراب سهرابی افزود: بیشترین خرید تضمینی گندم مربوط به استان خوزستان با یک میلیون و ۶۷۵ هزار تن است و این استان تقریبا در روزهای آخر برداشت این محصول قرار دارد.

وی با بیان این که عملیات برداشت در ۲۰ استان کشور با بهره‌گیری از ۲۰ هزار دستگاه کمباین ادامه دارد، اظهار داشت: از ۱.۲ میلیون هکتار گندم برداشت شده، بیش از ۶۵۰ هزار هکتار در اراضی گندم آبی و بیش از ۴۵۰ هزار هکتار در اراضی گندم دیم بوده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سطح کشت گندم دیم در سال زراعی جاری سه میلیون و ۹۶۰ هزار هکتار و گندم آبی را یک میلیون و ۹۹۰ هزار هکتار می‌باشد.

سهرابی علت افزایش برداشت گندم در استان‌های جنوبی را استفاده از بذور اصلاح و ارقام متنوع و با کیفیت توسط کشاورزان، مصرف متعادل کودهای شیمیایی مورد تاکید معاونت امور زراعت و مبارزه به موقع با آفات، بیماری‌های گندم و علف‌های هرز عنوان کرد.

مشاور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به کشت قراردادی گندم، خاطر نشان کرد: امسال کشت قراردادی گندم در سطح یک میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار انجام شد.

وی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها برای سال سوم در ۲۱ استان کشور را از دیگر اقدام های ویژه در سال زراعی جاری نام برد و گفت: این طرح که در سطح ۴.۲ میلیون هکتار دیمزارهای کشور اجرا شده با حمایت های ویژه از جمله توزیع بذور اصلاح شده، کاربرد کودهای بذر مال، نظارت و ارایه توصیه های فنی به کشاورزان، تخفیف ۱۰۰ هزار تومانی حق بیمه سهم کشاورز، توزیع کودهای NPK و اسیدهای آمینه، برگزاری کلاس ها و کارگاه‌های آموزشی همراه بوده و این اقدام‌ها اثرات مثبتی روی عملکرد و تولید مزارع طرح مذکور داشته است.

سهرابی با اشاره به برنامه‌ریزی و تدارک برای تولید گندم در سال زراعی آینده گفت: تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هزار تن بذر اصلاح شده گندم تدارک و خریداری شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *