اهم اخبار

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران خواستار شد: نیازمند همراهی وزارت بهداشت در تدوین پروتکل‌های بهداشتی لبنیات سنتی هستیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران با اعلام اینکه اکثر واحدهای لبنیاتی سنتی تهران از دامداری‌های دارای مجوز قرارداد شیر دریافت می‌کنند، گفت: پیگیر تدوین پروتکل‌های بهداشتی و نظارتی بر کیفیت لبنیات سنتی هستیم، اما همراهی لازم از طریق وزارت بهداشت صورت نمی‌گیرد.

علی رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰۰ واحد تولید و عرضه لبنیات سنتی در استان تهران وجود دارد، اظهار کرد: نظارت بر تخلفات صنفی و مسائل مربوط به صدور پروانه این واحدها بر عهده اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی و نظارت بر بهداشت محصولات این واحدهای صنفی برعهده ی مراکز تحت پوشش مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در لبنیات سنتی این است که  این واحدها، فعالیشان و تجهیزاتی که در تولید محصولات سنتی دارند با آن چیزی که در اذهان عمومی شکل گرفته متفاوت است و اکثراً با بروز رسانی ادوات وتجهیزات سعی در ارائه محصولی با کیفیت و بهداشتی دارند؛ لازم به ذکراست نظارت بر این واحدها نیز در سال های اخیر با تشکیل دفاتر خدمات سلامت وانجام نمونه برداری به صورت رندم افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران اضافه کرد:یکی از مطالبات اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی ابلاغ دستورالعمل به مراکز تولید و توزیع  فراورده‌های لبنی صنفی بود  که در سال ۱۳۹۷ محقق شد و مطالبه دیگر نیز دریافت شناسه نظارت و کد کارگاهی است. در حقیقت هدف ما این است واحدهایی که در چارچوب های درستی فعالیت دارند، نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند و تحت نظارت دوره‌ای قرار می‌گیرند به عنوان صنایع خرد و کارگاه های کوچک حمایت شوند و کدکارگاهی و شناسه نظارت به آنها تعلق گیرد و با این اقدام واحدهای دیگر نیز ترغیب به رعایت کامل نکات بهداشتی شده و همچنین واحدهایی که پروانه فعالیت ندارند نیز مشخص شوند.

وی در ادامه گفت:۸ ماه است که پیگیر تدوین پروتکل‌های بهداشتی و نظارتی بر کیفیت لبنیات سنتی هستیم اما  همراهی لازم از طریق وزارت بهداشت صورت نمی‌گیرد. صنف لبنیات سنتی صنفی اصیل بوده و نه تنها هیچ بار مالی بر دوش دولت ندارد بلکه از نظر تامین منابع انسانی کمک حال دولت است. بنابراین می طلبد که وزارت بهداشت کمک کند تا این قضیه برای همیشه ساماندهی شود و دیگر شاهد این نباشیم که گفته شود لبنیات سنتی از سلامت کافی برخوردار نیست.

رجبی با بیان اینکه تمام شیرهای واحدهای لبنیاتی سنتی تهران از دامداری های صنعتی تهیه می شود، گفت: واحدهای صنفی ما اکثراً با دامداری‌های دارای مجوز قرارداد دارند و شیر را از آنها دریافت می‌کنند. ما به سلامت محصولاتمان اعتماد داریم و خودمان نیز درخواست این نظارت را پیشنهاد دادیم.

وی همچنین به قیمت شیر خریداری شده توسط واحدهای صنفی نیز اشاره کرد و گفت:در حال حاضر واحدهای صنفی شیر را از دامداری ها با قیمت ۳۵۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان خریداری می کنند و بر مبنای  محصولی که بدست می آید به همراه سود مجاز اعمال شده به مشتریان عرضه می‌کنند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *