اهم اخبار

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات : با بالا رفتن نرخ نهاده‌های دامی و محصولات پتروشیمی افزایش قیمت لبنیات اجتناب‌ناپذیر است/امیدواریم قیمت‌های موجود تا پایان ماه رمضان حفظ شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که ظرف هفته‌های آینده شاهد افزایش قیمت باشیم زیرا علاوه بر افزایش قیمت نهاده‌های دامی که بیشتر آنها وارداتی است محصولات پتروشیمی نیز که در بسته‌بندی به کار می‌روند نیز افزایش قیمت داشته است. پس این افزایش قیمت اجتناب‌ناپذیر است اما امیدواریم حداقل این اتفاق بعد از ماه مبارک رمضان رخ دهد.

علی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص افزایش قیمت لبنیات گفت: در ابتدای سال همیشه یک مبلغ عرف برای افزایش قیمت محصولات لبنی داشتیم که بنا به میزان افزایش دستمزد و هزینه‌های روزمره تعیین می‌شد. این رقم امسال ۱۰ درصد بوده و به غیر از آن تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی نداشتیم و اگر واحدی این کار را کرده غیرقانونی بوده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ما شاهد افزایش قیمت دلار در کشور بودیم. به طور کلی اقتصاد ما بر روی دلار است و امروز این ارز ۵۰۰ تومان گران شده است و بر روی تمام محصولات و کالا‌ها تاثیر گذاشته است و به طور حتم بر روی لبنیات نیز تاثیر خواهد گذاشت پس نمی‌توانیم بگوییم فقط محصولات لبنی تحت تاثیر افزایش قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات گفت: بر همین اساس ما پیش‌بینی می‌کنیم که ظرف هفته‌های آینده شاهد افزایش قیمت باشیم زیرا علاوه بر افزایش قیمت نهاده‌های دامی که بیشتر آن‌ها وارداتی است محصولات پتروشیمی نیز که در بسته‌بندی به کار می‌روند نیز افزایش قیمت داشته است. پس این افزایش قیمت اجتناب‌ناپذیر است اما امیدواریم حداقل این اتفاق بعد از ماه مبارک رمضان رخ دهد.

وی ادامه داد: معمولا در این ماه به دلیل اینکه یک یا دو وعده غذایی حذف می‌شود میزان مصرف ماست کمتر می‌شود اما مصرف پنیر و شیر سیر صعودی دارد و تمام سعی ما این است که حداقل در این ماه افزایش قیمت نداشته باشیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *