اهم اخبار

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار تهران:عراق به بازار برون‌مرزی محصولات کشاورزی ایران تبدیل شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار تهران با بیان اینکه عراق باید به بازار برون‌مرزی بزرگ محصولات کشاورزی ایران تبدیل شود، گفت: طرح استمرار تولید پیاز، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی اهرمی کنترل‌کننده است.

حسین مهاجرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان تهران در شهرری اظهار کرد: طرح استمرار از سوی جهاد کشاورزی در شاخه‌های تولید پیاز، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی یک طرح مهم است.

وی ادامه داد: این طرح یک دید آینده‌نگرانه جهت استمرار تولید و رفع نیاز بازار و مصرف‌کننده در مقاطع زمانی در طول سال است تا شاهد خلأی در حوزه تولید این اقدام مواجه نشویم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار تهران با تأکید بر اینکه طرح استمرار تولید پیاز، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی اهرمی کنترل‌کننده است، تصریح کرد: این اهرم در بحث جلوگیری از نوسان قیمت این اقلام در طول سال است.

مهاجرانی در واکنش به رفع موانع صادرات سیب به عراق، این کشور را از محورهای اصلی صادرات محصولات کشاورزی ایران برشمرد و اضافه کرد: عراق باید به بازار برون‌مرزی بزرگ محصولات کشاورزی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه نه‌تنها سیب بلکه انواع میوه‌های تولیدی در کشور جنبه صادرات دارند، تصریح کرد: باید بستر توسعه این شکل صادرات با رفع معایب در بسته‌بندی‌ها بیش از گذشته فراهم شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار تهران با بیان اینکه بهترین سیب‌های جهان در ایران تولید می‌شود، اظهار کرد: دماوند از جمله پایگاه‌های مهم تولید سیب در کشور است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *