اهم اخبار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: گوشت منجمد کمبود دام را جبران نمی‌کند/ واردات روزانه ۴ تا ۶ هزار رأس دام زنده از رومانی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در صورتی که اقدامات اولیه برای واردات انجام شود روزانه ۴ تا ۶ هزار رأس دام با هواپیما از رومانی وارد تهران می‌شود.

 

علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص افزایش بی‌رویه قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: در حال حاضر قیمت شقه گوسفندی داخلی در خرده‌فروشی‌ها و بازار حدود ۸۰ تا ۸۲ هزار تومان است که دلیل اصلی و عمده آن کمبود دام زنده در کشور و ادامه روند قاچاق دام به کشورهای همسایه است.

وی با اشاره به تاثیر توزیع گوشت منجمد بر بازار خاطرنشان کرد: گوشت منجمد تا جایی که توان داشته بر کاهش قیمت موثر بوده اما کمبود دام در کشور را نمی‌تواند جبران کند و نمی‌تواند جایگزین گوشت گرم شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به این نکته که دام زنده از رومانی وارد کشور خواهد شد، اذعان داشت: با رایزنی‌هایی که ما با ستاد پشتیبانی امور دام داشتیم و قول‌هایی که داده‌اند طی روزهای آینده دام زنده از رومانی به کشور وارد خواهد شد.

وی افزود: این دام مستقیم از طریق هوایی وارد استان تهران می‌شود و در این شهر ذبح شده و به استان‌های دیگر ارسال می‌شود که تاثیر بالا و ۱۰۰ درصدی بر بازار گوشت گوسفندی خواهد داشت.

ملکی در رابطه با کیفیت دام رومانیایی تصریح کرد: کیفیت این دام از قدیم شناخته شده است و در دوران پیش از انقلاب هم ما واردات دام از این کشور را داشتیم. در صورتی که اقدامات اولیه واردات این دام انجام شود روزانه ۴ تا ۶ هزار رأس دام با هواپیما وارد تهران می‌شود و اتحادیه گوشت گوسفندی هم در توزیع این دام همکاری خواهد داشت.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *