اهم اخبار

رئیس انجمن آردسازان: قیمت آردنانوایی‌های سنتی تغییری نکرده/مخالفت دولت با افزایش قیمت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سید محمدرضا مرتضوی با بیان اینکه قیمت نان سنتی تغییری نکرده است،گفت: دولت با افزایش قیمت نان مخالف است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر؛ سید محمدرضا مرتضوی، رئیس انجمن آردسازان درباره وضعیت عرضه ماکارونی در مغازه‌های سطح شهر، گفت: روند تولید کارخانجات بزرگ عادی شده و برخی از شرکت‌های بزرگ، حتی میزان تولید خود را نسبت به قبل افزایش داده اند و تولید بیشتری نسبت به ماه گذشته داشته اند.

وی تصریح کرد: بنابراین هیچ مشکلی در تولید و عرضه ماکارونی وجود ندارد.

مرتضوی با بیان اینکه در حوزه تأمین و تولید آرد و نان نیز مشکلی وجود ندارد، گفت: قیمت آرد برای نانوایی‌های سنتی و آزادپز تغییری نکرده است.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید از جمله دستمزد کارگران، اضافه کرد: نانواها برای کاهش هزینه‌های تولید خود باید میزان تولید را بالا ببرند اما چون میزان سهمیه مشخص است، نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد ضمن اینکه دولت نیز تاکید دارد که قیمت نان افزایش نیابد اما باید دید که برای کاهش هزینه‌های تولید چه اقداماتی انجام خواهد شد.

مرتضوی با اشاره به ۵ برابر قیمت آرد در نانوایی‌های فانتزی پز گفت: بنابراین قیمت نان‌های فانتزی نیز بسته به استان‌های مختلف ۲.۵ تا ۳.۵ برابر شده است.

وی اضافه کرد: فروشندگان این نوع نان‌ها عنوان می‌کنند که با کاهش شدیدی در حوزه فروش مواجه بوده اند چرا که خرید نان فانتزی برای مردم به صرفه نیست مگر در مناطقی که قدرت خرید مردم بالاست و یا در واحدهای تولیدی که مصرف عمده در این زمینه دارند اما براساس گزارشات میدانی در مناطق مرکزی و پایین شهر، فروش نان‌های فانتزی و حجیم به شدت کاهش یافته است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *